Thursday, September 20, 2012

KEMBALI BER'ATKINS'

Assalamualaikum ...





Diet yang paling sebati dengan jiwa aku ... atkins!


Walaupun aku belum sampai sasaran 50kg-48kg, tapi aku beratkins je sampai lebam. Cumanya start puasa sampailah berakhir Syawal baru-baru nie, diet aku banyak yang ke laut. Cuba-cuba nak ke pantai, still gagal sebab banyaknye jemputan open house. Tak pergi, rumah kengkawan ... kang tak ngaku aku kawan dorang plak.


Itu belum campur open office raya lagi yang rata-ratanya menyajikan menu yang sangat best giler! Alang-alang dah bulan raya, aku sebat je semua menu. Cumanya makan sekadar rasa. Takdelah nak makan nasi berpinggan-pinggan, mee bermangkuk-mangkuk ...


Orang kata rezeki jangan ditolak ...


Jadi aku merasa semua menu yang dihidangkan di open house dan open office sempena raya. Apa yang tak masuk dalam perut nie selama sebulan raya. Semua masuk kecuali kayu dengan batu je ... Lontong, nasi beriani, soto, laksa, spaghetti, mee goreng, kuih muih, sate (wajib bedal 10 cucuk dan ke atas ... peberet!), rojak buah, kuewteow goreng, nasi impit kuah kacang, bihun sup ... bla bla bla bla! Banyaklah menu yang dah masuk dalam perut aku nie sepanjang Syawal. Diet masa tu tenggelam timbul aku rasa!


Hasilnya ...


Dari berat aku time puasa 55kg telah naik kepada 58kg. Sangat sangat goodkan sayang!!!! Naik 3 kg ... perut dah melebar, terasa makin pendek plak ...lemak keliling pinggang. fuuuuuuuh. Tak rela berat naik kepada 65kg, makanya aku dok pulun kembali atkins. Itu pun tersasar gak sket-sket!


Masuk hari ni, dah 3 hari aku kembali beratkins. Rasa selesalah juga ... nak buang rindu kat nasi goreng cam susah. Tapi aku paksa je diri aku. Alhamdulillah ... ok je sampai hari nie.


Hari pertama atkins selepas raya ...


Breakfast - sebiji telur rebus dan sebiji telur goreng dan air suam 500ml

Minum teh cina 1 liter

Lunch - Ayam goreng dan sayur sesenduk dan air suam 500ml

Minum teh cina 1 liter

Dinner - Sup ayam dan telur dadar dan 2 liter air suam


Hari kedua atkins selepas raya ...

Breakfast -  sebiji telur rebus dan sebiji telur goreng dan daging sambal dan air suam 500ml

Minum teh cina 1 liter 

Lunch - Ayam masak lemak seketul dan sayur sesenduk dan air suam 500ml

Minum teh cina 1 liter  

Dinner - Sup ekor dan telur dadar  dan air suam 500ml

Minum teh cina 1 liter


Hari ketiga atkins selepas raya ... agak kantoi!!

Breakfast -  3 batang sosej grill air suam 500ml

Air mineral 500ml

Lunch - Ayam goreng dan daging dan sayur dan buah oren. Sirap llimau segelas Kantoi dekat sirap limau dan buah oren nie ;=(

Air mineral 500ml

Dinner - Sosej grill

Minum teh cina 1 liter




Esok aku akan diet lagi sampailah dapat berat 50kg .... tak tahulah akan ada cheat day ke tak. Sedih tengok perut sendiri weh. Kalau diri sendiri tak jaga, sapa lagi nak jaga kan ... kan ... kan?? Aku nak berat yang buat aku selesa dan boleh pakai semua kemeja aku. Seluar slack dulu dah boleh pakai ... so, dok target kemeja plak ... huhu



Usaha tangga kejayaankan ...





CK : Nak pi masak sat ... lapaq!!






4 comments:

  1. Selamat menkuruskan badan yer. Saya plak tgh nak naikkan berat badan >_<.

    ReplyDelete
  2. Assalam cik kamoo,
    wah diet ya..pengambilan protein ajelah ya..akak dulu ada juga buat macam ni..3 bulan tak makan nasi or carbohydrates..turun 10kg..tapi lepas tu stagnant..tak nak turun lagi..muka akak kempung ..orang yang biasa muka pipi tembam dah jadi macam muka orang sakit..last2 kaki cramp tak boleh jalan kat shopping centre..wakaka..terduduk kat celah2 rak2 baju..balik hubby kata, sudah makan ajeler..tak payah diet..YAHOOOOOO..hehe..

    Anyway, you go girl!!..you can do it!!

    ReplyDelete
  3. @Ayu kena diet gak, banyak baju lelama terbazir kak ... papepun thanks ye utk semangat

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!