Tuesday, September 4, 2012

PENTINGNYA FACEBOOK SEKARANG!

Assalamualaikum ....



Situasi di sebuah bank depan cash deposit machine. 2 orang kawan sepengajian yang mungkin dah lama tak berjumpa. Citer zaman moden dengan teknologi dah canggih!


Jejaka A : Eh, aku nak kahwin dah nie!

Jejaka B : Bila ko nak kahwin? Tak jemput aku pun ....

Jejaka A : Apalak tak jemput, aku jemput semua orang dooool. Aku dah buat invitation facebook apa. Ko yang dah lama tak buka facebook.Dah lama aku invite dalam fb tu.

Jejaka B : Oh, ye ke ... ar aku dah lamalah tak buka facebook. Bila kau kenduri?

Jejaka A : Minggu depan, nanti kau datanglah.

Jejaka B : Okey-okey ... Insya Allah aku datang!



Ini situasi tengahari tadi masa aku turun pergi bank nak masukkan duit. Masukkan duit dalam akaun sendiri plak tu sebabnya nak bayar duit kereta tak cukup. he he he. Raya punya pasai, bajet ada sket larilah bai!

Bila berhadapan dengan situasi kat atas tu, aku terfikir ... wah! skang nie main jemput kahwin pun pakai facebook je. Moden bai ... canggih bai ... so, gaya tu macam semua orang kena ada akaun fblahkan! Sapa yang takda akaun fb angkat tangan! Mustahillah korang takde kot ....


Jimatlah duit nak buat kad jemputan kahwin kalau jemput setakat di fb je, Jimat banyak nie, blehlah letak hantaran tinggi sket. hahahahha. Marah plak sang jejaka kalo dok cakap pasai hantaran tinggi nie. huk huk


Cumanya, jangan esok ada yang meninggal dunia nak jemput gi solat jenazah pun pakai fb juga! Fikir-fikirkanlah, macam memang penting sangat fb pada semua orang kan. Sampai skang dah memudahkan semua orang .... jemput kahwin pakai fb, sok-sok kalau mak ayah pun ada fb dia akan cakap, "takyahlah buat kad kahwin nak oi ... ayah fb dan tag pada semua orang ajelah!"


Hah! ko nak laghu tu???? ha ha haa habis satu Malaysia datang ko kahwin ..... meriah meriah





CK : Adik aku dah siap kadkahwin, tag kat fb jugaklah macam mamat tu cakap. hahahhahaha 

5 comments:

  1. btl2 sume skrg invt dkt fb je..
    tapi kalo bg kad lg best skrg2nya kite leh simpan bt kenangan..

    ReplyDelete
  2. hahahha...tu la kan zaman dah canggih!

    ReplyDelete
  3. Tapi macam kurang meriah juga. Kalau yang selalu online fb tu, tak mengapalah.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!