Thursday, September 27, 2012

REINDUCTION UNTUK ATKINS

Assalamualaikum ....





Aku sekarang dalam proses reinduction bagi atkins diet. Induction yang pertama aku buat bersungguh-sungguh selama 2 bulan, dapat turun 8kg ... kemudian sambung secara main-main selama sebulan, turun lagi 2kg. Total berat yang turun masa tu 10kg dari 65kg! Alhamdulillah ... semalam belek-belek pic lama aku, mak aih gemuks nye yang amat. Pipi bam-bam ... lengan besar ... peha bulat ... dah rupa pooh dah!


So, aku decidelah habis Syawal aku nak serius reinduction. Dapatlah follow seminggu, pastu cheat sehari ... camtulah seterusnya. Rupanya, bila nak reinduction nie ... aku cepat sangat ke laut. Disiplin 4/10. Nampak makanan karbo teringinnye nak rasa. Tadi BFF aku si June bagi cheese cake. Adus rasa teringinlah sangat .... terusnya aku kecundang merasa secubit. Bila rasa secubit .... sedaplah pulak cake tu, terus aku makan seketul. huh!!


Baru seminggu aku reinduction, baru turun sekilo. Sedangkan kalau aku serius buat atkins nie ... seminggu boleh turun 2-3kg. Maybe aku tak cukup makan dan kurang minum air putih. Dan mungkin aku terlebih  daripada 20gm karbo sehari. ermmmmm lepas tu aku dah tak buat diary macam dulu lagi. Main belasah je skang. Maklumlah cam dah terror sket. Kalau mula buat dulu, kemain lagi tulis .... makan apa .... minum air putih brape liter! Senang nak rujuk.


Bila sket-sket ke laut je, aku rasa nak kena guna balik diary atkins aku. Supaya aku tak tersasar. Lepas tu supaya aku lebih kuat semangat. Lemak-lemak degil mengelilingi perut aku. Wajib dah aku untuk turun lagi 8-10kg lagi. Sampai target 48kg. Insya Allah. Ambil masa pun tak pe, tapi tak mo lah sampai bertahun-tahun. Setahun aku bagi masa pada diri sendiri untuk capai target nie. Harap-harap berjayalah dengan usaha sendiri nie.



Untuk reinduction hari ini, pagi tadi aku bf dengan 2 ketul ayam goreng dan sebiji telur goreng. Untuk lunch aku makan sup ayam, ikan seketul dan tofu telur .... air suam cam biasalah, setakat nie aku mampu minum 3-5 liter sehari bergantung kepada tahap kesibukan aku bekerja.



Aku harap sangat proses reinduction kali ini untuk tempoh 2 bulan aku dapat turun lagi 6 ke 8 kg. Lepas tu aku nak slow-slow kayuh sampai capai target ..... doakan aku ye! Doa supaya kuat semangat.



Oh! aku belum sambung cerita pasai ketosis .... nanti yek aku sambung part tu.







CK : Risau takut aku gagal untuk berjaya ..... ramai yang bakal tertawakan aku nanti termasuk diri sendiri!!


2 comments:

  1. wow!!! bestnya dpt turun 10kg. ape rahsianya? saya baru follow blog kamu ni. nnt story mory ok :)

    (saya pun dlm proses nak turunkan berat. dulu berat saya dekat 70kg. now dah 64kg. tu pun amik mase yg agak lama sbb tergoda ngan makanan yg sedap. huhuhu)

    ReplyDelete
  2. bestnye dpt turonkn berat..
    saye pon try la diet atkins ni..
    tp byk maen je..
    ade jgk t'mkn mknan yg xleh mkn..
    bile nk kurus gni kalo maen2..
    hukhuk

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!