Wednesday, February 13, 2013

CIUMLAH AKU DUHAI ISTERIKU!

Assalamualaikum ...




Hye u'olls!



Patutnye entry aku adalah, "ciumlah aku duhai suamiku!". Sebab akukan gegirl. Ini tajuk dah terbalik. hiks hiks. Nak jujur, ini entry copy paste. Sorry bukan takde idea. Tapi aku akan share ape je yang menarik bagi diri aku untuk dikongsikan bersama. Ada ilmu tak baik kita amalkan sorang-sorang. Buat masa sekarang aku belum boleh amalkan seperti tajuk entry. Orang kate, ilmu kalau disharing is caring akan makin bertambah ilmu kita. Ibarat, kalau kita bersedekah dengan ikhlas ... In Shaa Allah rezeki kita makin murah dan diperluaskan oleh Yang Maha Esa. In Shaa Allah.



Back to the entry copy paste yang aku maksudkan adalah seperti di bawah. Mari kita baca dan fahami, pastu marilah sesama kite komen mengomel. Boleh ke idak??



Bila isteri salam dan cium tangan suami, maka gugurlah dosa2 kecil si isteri. Restu seorg suami itu penting dlm rumahtangga. Lagipun isteri juga akan dapat pahala.

Ramai isteri yg tidak pasti waktu dan ketika bila mereka harus mencium suaminya. Sebenarnya bagi seorg suami, jika mereka sudah dibiasakan dicium oleh isteri mereka tidak kira bila2 masa... mereka cukup menghargainya. Dgn cara inilah hati dan jiwa mereka akan tertutup dgn godaan dari luar. 

Sebab itulah ramai wanita yg memujuk rayu suami mereka supaya berhenti menghisap rokok. Jika suami mahukan nafas yg segar dari isterinya ketika dicium, maka perkara yg sama juga d mahukan oleh isteri mereka. Lagipun, Islam tidak menggalakkan sesiapa sahaja menghisap rokok.
(Part selamat sebab si teman tak merokok ... eh, lelebih plak haku. he he he he)
Kenyataannya, apa yg berlaku pada hari ini ialah isteri hanya akan mencium suami bila suami hendak berjalan jauh/outstation/kerja diluar kawasan. Itu tidak cukup utk menyemai benih sayang pada suami. Jika anda sebagai isteri terlalu sombong utk mencium suami sendiri, jangan terperanjat pula nanti kalau suami anda rasa lebih disayangi oleh wanita lain d luar sana. Jadi selalulah belai suami dgn ciuman dan juga pelukan.
(Jangan sombong nak cium mr suami sendiri ye, baik kite yang jadi isteri dia cium daripada tetiba ada plak anak dara orang lain, isteri orang dan mak orang yang cium dia. erghhhh ngeri haku!!)

Semua ini akan menamah rasa kasih. Hati yg panas juga boleh jadi sejuk. Boleh dipraktik oleh isteri apabila dia atau suaminya hendak pergi kerj dan balik kerja. Selepas solat dan ketika hendak tidur juga bagus d amalkan. Hikmahnya, redha suami akan sentiasa bersama isterinya.
(Moral, selalulah solat berjemaah bersama ... eh, part nie macam tak sabar je. Solat ada imam yang halal. Cepat sketlah kahwin ... hu hu hu. Sorang kakak pernah nasihatkan aku, when aku dah kahwin nanti make sure solat berjemaah terutama Maghrib, Isyak dan Subuh bersama ... petua untuk eratkan hubungan kasih sayang katanye dan menyemarakkan perkahwinan. Zohor dan Asar, memasing kat officekan .... hari cuti jelah bersama, maksud aku berjemaah solat ;p )
Satu lagi perkara yg ramai isteri tidak sedar ialah tabiat tidur berbantalkan lengan suami. Hanya sedikit sahaja isteri yg tahu bahawa tidur berbantalkan lengan suami + dlm dakapan suami, boleh membuatkan hati suami luluh.
(Jimat, tak payah beli bantal dah. Amek tangan mr suami je jadikan bantal. Buat dia pergi kursus ke out station ke ... memang tidur tak lenalah is-one (wife)!

Benar, jika isteri sudah wangi sebelum tidur dgn rambutnya yg beraroma segar, suami pasti akan mencium rambutnya, dahinya dan juga pipinya. Bila ini berlaku, isteri juga akan mencium suaminya. Bukankah itu dapat menghalang suami dari mencari aroma baru d luar sana?
“SEELOKNYA AMALKAN BUDAYA MENCIUM INI KETIKA BARU BERKAHWIN/MENDIRIKAN RUMAHTANGGA. KRNA JIKA TIDAK DIAMALKAN SEKARANG, AGAK KEKOK PULA BILA DAH BERANAK PINAK NANTI!”

(Kalau dah 10 tahun kahwin baru nak buat semua nie pun boleh juga, tak salah, dah mr suami sendiri lagi halalkan. Cuma mr suami akan cakap, "eh, is-one aku nie buang tebiat ke!". Tahan sabar dan cuba sampai jaya ... lama-lama jadi biasalah!)


Ada anak esok-esok, anak dok tengah ... ha ha ha ha



Camne, korang yang dah jadi isteri ada amalkan semua inikah? Yang bukan isteri nie cuba share ilmu baik dengan korang. Baikkan aku? he he he padahal cari ilmu tuk diri sendiri. ha ha ha. Mahu kena perli kalau si teman baca belog aku. Tak pun dia muntah! Harap-harap tidak, dia bukan rajin pun buke belog nie ... FB pun malas nak on. Sebulan sekali pun payah. Kalau buka internet pun asyik surf pasal politik dia ajelah ... tak pun lokasi nak gi travel. Dapat plak aku yang kaki travel ... sesuwailah sangat. Habislah duit laki sendiri pasnie asyik jenjalan!!



Sumber entry nie dari sini <---- Terima kasih sebab berkongsi ilmu berguna buat para isteri!






CK : Berakhir dah cuti panjang yang membosankan bagi aku ;p

9 comments:

  1. Alhamdulillah... Still mcm bru kahwin.. Ttp amalkan apa yg dicoretkn tu... Sehari 7x peluk... Kiss x yah la nk kira kot..heee.. Capat2 khwin.. Mesti best n wajib best sbb dpt byk phala bila wat semua diatas... Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah bagusnye.... buat rasa tak sabaq nie...hahhahaha

      Delete
  2. banyak dapat pahala , halal lagi :)

    doakan fatin agar dikurniakan jodoh yang mencintai fatin kerana dia mencintai ALLAH , insyaALLAH . amin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Shaa Allah Fatin....moga2 dapat jodohyg baik ye;)

      Delete
  3. hehe. saya belum kahwin. tapi mengharapkan semua di atas. harap perkahwinan nanti bahagia dan buat semua kat atas ni. sampai akhir hayat.

    ReplyDelete
  4. suka ciumdan di cium suami. kekadang taksabar nak hantar suamikat pintu time diapergi kerja. hehehehe...

    kalau hubby lupa nak cium. siap sms majuk majuk. boleh gitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah...demand tahu....merajuk2 bagai. tp merajuk manja laki bini okeh la

      Delete
  5. gelak2 cam dah biasa ye....muhahahahha

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!