Monday, February 11, 2013

CUTI PANJANG YANG BOSAN !

Assalamualaikum ...



Hye u'olls!



Patutnye cuti panjang nie seronok kalau dapat bersama keluarga. Tapi aku dok stay at home je. Tak pi mana-mana kecuali semalam je bersama adik aku. Pastu bawa anak buah aku balik rumah sbb kena jadi baby sitter. Its oklah kan, at least malam tadi aku ada juga teman tidur. Cheh, macamlah selama nie memang dah ada teman tidur!



Patutnya cuti panjang nie aku pergi Terengganu/Kelantan but ... semua plan rosak! Hangin juga ... tapi si teman pujuk aku, katenya "ada hikmah takde rezeki ke sana!". Okey fine, hikmah yek?? Pastu awak bersuka ria ngan family di kampung sana tinggal daku sorang diri. Serius sentap! Yelah, cuti panjang nie ... pastu melepek! Nak balik kampung pun aku baru je lepas balik jumpa mak ayah hujung Januari. Takkan nak balik lagi, lari bajet kot. Untuk travel ke utara sahaja dengan memandu sendiri aku kena siapkan perbelanjaan sekitar 500-600 Ringgit Malaysia. Coz tuh, aku prefer balik naik flight je. Jimat sket. Jimat dalam 200-300 Ringgit Malaysia gak ler. Bergantung kepada rege tiket Airasia!



Bila berada dalam keadaan cuti panjang yang membosankan, aku mulalah menunjukkan sifat-sifat malas. Malas nak makan. Malam nak buat itu. Malas nak buat ini. Semuanya jadi takde mood. Cam semalam still okeh lagilah sebab ada anak buah jadi teman. Berkawanlah aku dengan budak kecik satu tahun tu. Aku sibuk nak lipat kain dia plak sibuk tarik tangan ajak aku kuar dari bilik. Haish, nasib baik ko comel dan gumuks tau .... rasa nak picit-picit je pipi tuh! Geram!!



Disebabkan bosan, aku datanglah opis sensorang ... ingat nak buat keje. Ingat bolehlah dapat mood ... ermmm same juga! Ingat senang ke nak kembalikan mood keje time semua orang bercuti!!



Tak beerti semua nie, jap lagi kalau bosan masih melanda tahap dewa ... baik aku balik rumah sambung lipat kain, tak pun goreng popia sardin yang aku siap frozen tuh .... pastu makan! Ada baiknye kot lagu tuh ... he he he


Kalau kat rumah ada meja study camnie ... semangat sket nak blogging! Sure cuti panjang pun tak membosankan. 

 





CK : Boss lama aku suruh kahwin cepat-cepat .... dia kata best ada teman hidup neh. Eh, ye ke?? No komen sebab belum kahwin Encik Boss!!

8 comments:

  1. eyyy..ok jugak still boleh pg opis lipat kain bagai..kalo kite....alamat berbongkang depan tb tak gerak2..statik je... protes tak dpt keluar mana1...huhuuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. protes pun tak guna...takde sape nak layan skang nie....hahahahah

      Delete
  2. kalau cuti pnjg if fyqa xbercuti ke mne2 mst nk ke shpg cmplx hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak pi shopping complex kang habis duwet dik....heheheh nk simpan pi travel nie

      Delete
  3. ps: baca novel banyak2, okey jugak :)

    ReplyDelete
  4. fuyohh bestne kalo meja stadi style gini...eh pe kata baca novel kat pdg hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa tu lah pasal, memang meja study idaman camnie ar.... cantikkan?

      Delete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!