Sunday, February 10, 2013

JALAN-JALAN KE WANG KELIAN DAN SATUN, THAILAND PART 3 (AKHIR)

Assalamualaikum ...



Hye ... u'olls!


Baru dapat bukak belog. Ini pun aku tak boleh nak type pepanjang. Hari nie jadual aku memang full. Bangun pagi je siapkan tempahan lepat labu, tengahari pi amek anak buah aku yang Dumoks sebab mummy n daddy dia nak kemas rumah. Nak pindah. Sambil jaga Dumoks yang setahun nie, sambil tu juga aku siapkan popia sardin tuk difrozenkan. Skang nie aku update belog sambil meriba si Dumoks!!



Nie part last pasal Wang Kelian dan Satun Thailand. Layan gambar ajelah. Tak senang nak type pepanjang, anak buah aku nie menyibuk same. Kang citer die ajelah yang panjang, tak paham pulak apa yang dia bakal type kat korang pulak kan ...


Mak ayah aku siap beli beras pulut berkilo-kilo! Nak buat pulut udang ngan ketupat palas gamaknye ...


Nielah orang yang akan membantu korang semua bawa barang-barang yang dibeli. Tapi, perkhidmatan bukan percuma ye ... adalah caj tertentu.


Ini adalah contohnye ... korang tak yah lah penat berjalan kaki!


Kami dah nak balik, tapi ada yang baru sampai .... selamat shopping la no


Mainan kat Satun murah! Rugi tak borong!!


Okeh, dah sampai Malaysia



 Lepas jenjalan kat Wang Kelian-Satun, kami sekeluarga bergerak ke Kuala Perlis. Perut aku nak makan laksa beras Kuala Perlis. Malangnye, time tengahari kan ... banyak gerai yang tak buka. Ada satu gerai tu buka, dia tulis laksa beras dan laksa biasa ... bila pi tanya hanya ada laksa biasa je! Ermmmm sedihlah, dah sampai ... duduk jugalah dan order! Yang nie nantilah aku citerkan ye.





Okeh, aku cau cin cau dulu ye ... anak buah aku nak tolong type same dah nie. Goodnite korang!!






CK : Manalah si teman aku nie .... diam jerk!!

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!