Sunday, February 17, 2013

FRESH FLOWER

Assalamualaikum ...






Aku ingat nak buat sendiri hantaran tunang dan kahwin nanti. Dan aku juga fikir nak guna fresh flower dekat hantaran macam adik aku hari tu. Simple tapi cantik, cuma kos tinggi sikit. Memang aku dah berkenan habis.


Tapi bila fikir balik, kalau buat hantaran guna fresh flower kena gubah last minute. Gubah awal-awal bunga layu. Semua nie buat aku pening kepala sekejap. Dah la cuti Tahun Baru Cina baru nie, aku dan si teman pergi cari kain untuk akad nikah. Nak buat hantaran. Pasal memilih warna pun dah jadi satu "cabaran". Kena usaha cari titik persamaan cepat-cepat.


Berbalik kepada hantaran yang guna fresh flower tu, aku rasa kalau betul-betul nak guna fresh flower kena pula menyusahkan adik-adik aku pergi beli. Adik mesti kena tolong kakak. he he he. Tapi adik sulung aku dah la dengan anak kecik. Dan dik aku yang kahwin hujung 2012 dah nak bersalin bulan 8 nanti. Bunting pelamin. Hebat laki ko! ha ha ha semua family kami terkejut sebab dia boleh decide nak preggy awal. Okeh, aku faham ini rezeki Allah swt. 23 tahun dah nak jadi ibu. Dalam masa yang sama dia seorang staff yang juga student part time. Bachelor. Hebatkan? Aku pun tak mampu lakukan semua tu macam adik aku. Sebab itulah dulu, masa ayah aku tanya nak keje ke nak study?? Aku pilih study terus sampai dapat degree. Aku tak suka banyak komitmen dalam satu masa. he he he he. Otak malas fikir, macam inilah.



Aku suke yang simple macam nie! Sedap mate memandang ;=)


So, sekarang nie banyak benda aku start fikir dan mula pening secara pelan-pelan. Macam nie ke persediaan mendirikan masjid?? Banyak benda nak kena fikir .... dari sekecil perkara sampai sebesar-besar perkara! Semoga dipermudahkanlah hendakNya! Amin.









CK : Aku bengang betul dengan line Maxis, meranapkan credit aku jer! Mulalah terfikir nak tukar kepada Celcom tak lama lagi. Siaplah kau Maxis ...

8 comments:

  1. fresh flower terapi yg terbaik.. hehe.. sy suka jadi penjual bunga segar... hehe.. msa sy khwin guna gak fresh flower tpi bkn utk hntr just tabur atas katil je.. mlm pengantin wangi je.. opss... hehe

    ReplyDelete
  2. saya pun suka guna fresh lower..:)

    ReplyDelete
  3. selamat mendirikan masjid =) wahhh kite 23 thun ni duk lompat tingting lagi. HAHA :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh, tq tq ... same la kite. Masa akk umur 23 thn tak fikir pun semua nie. ha ha ha

      Delete
  4. jangan risau sangat, mende baik cam gini mesti dipermudahkan oleh-Nya, hehe...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!