Wednesday, June 13, 2012

BILA CAKAP NAK MAKAN NASI ... APA REAKSI SI TEMAN??

Assalamualaikum ...




Korang-korang yang rajin masuk blog aku memang dah tahu aku nie dah masuk bulan ke-3 menerai diet atkins. So far, Alhamdulillah ... berjaya juga turun berat aku. Dari 65kg, berat aku sekarang dah turun sehingga 56.2kg (walau ada yang perli-perli ... sindir-sindir bagai, aku tahankan je).


Pagi tadi, masa pergi kerja ... aku luahkan hasrat hati dekat dia. "Weekend nie sy rasa nak makan nasiklah ... sikit je bukan banyak!". Serius rasa rindukan nasi lemak dengan sambal ikan bilis. Mesti korang cakap aku diet nie menyeksakan badan dan rugi pada nikmat dunia. Oh! Tidak sama sekali ... aku still enjoying my diet so much. Sangat best rasanya sebab aku tekad untuk melakukan. Sebabnya cara diet atkins nie tak perlukan aku untuk berlapar ... cuma berpantang jenis-jenis makanan yang berkarbo dan bergula.


Nak tahu apa reaksi Si teman bila aku cakap nak makan nasi???


"Eh ... janganlah, nanti berat tu naik pulak!" *seminggu sekali je makan nasik, takdenye naik .. sbb aku dh tau kontrol camne*


Rasanya haritu dia ada complaint pasal aku dah kecik. Dan juga ada tegur ... jangan kurus sangat. Hu hu. Nak kurus sangat idaklah aku rasa. Cuma aku nak rasa selesa dengan fizikal sendiri. Itu je. Kalau nak diikutkan target ... 48kg. Tercapai ke idak aku belum pasti!


Pastu dia sambung lagi, "bukan ke malam tadi dah rasa nasi goreng sy 2 sudu ... cukuplah tu!". Gulp ... gulp ... memanglah buat aku ketawa sendirian. ha ha ha


Katanya, capai dulu target 50kg. Yang 48kg tu pelan-pelan dulu. Lepas dah capai 50kg, susun semula diet. Barulah leh makan nasi seminggu sekali atau 2 minggu sekali ...


Jawapan aku, "tengoklah nanti!"





CK : Aku tahu dia taknak aku hancurkan usaha yang dah turun berkilo nie .... terima kasih ya!!



6 comments:

  1. CK! kite pon sama...tahun 2010 dulu 65.5kg! pastu kayuh pelan2 2011 dapat 58 je. skrg alhamdulillah 55 dah. target 45. tapi mcm jauh sangat pulak. hujung tahun ni kalau dapat 50 pon dah syukur sangat2... tapi kalau lagi kurang lagi bagus.

    ReplyDelete
  2. saya pun tengah nak berkira-kira nak start diet yg seimbang ni.

    ReplyDelete
  3. @:: Mrs.Eady :: heheheh terima kasih, tp perjalanan masih jauh

    ReplyDelete
  4. @Nuwairani Ismail itulah, akak nk start jogging n masuk gym la plak, kasi fit sket

    ReplyDelete
  5. @Mira jomlah sama2 diet, mulakan dari sekarang!!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!