Saturday, June 23, 2012

POLITIK DEPAN PINTU!

Assalamualaikum ...








Balik kerja ... ada senaskah suratkhabar depan rumah. 
Bukan rumah aku je, tapi juga dekat depan pintu rumah-rumah jiran aku!

Aku tak suka politik depan pintu macam nie
Hari tu hantaq CD depan pintu ... dan kali ini harakah pulak.

Apa cer nie??
Minta maaflah aku tak berminat politik macam nie
Tak perlu nak edarkan harakah ataupun sebarang CD lagi depan rumah aku. Tak perlu.
Sebab aku tak baca dan aku juga tak tengok pun CD tu!!

 Kalau aku nak baca harakah tu, aku akan beli. Selalunya macam tu.
Tak payah hantar free depan rumah macam nie.

Serius aku tak suka. Mula dengan CD. Kemudian harakah.
 Esok-esok taktahulah apa lagi yang nak dihantar!

Tak sesuailah cara politik camnie. Aku bukan lagi macam dulu yang minat sangat dengan perjalanan politik di Malaysia nie. Zaman dah berubah. Aku tahu siapa yang aku sokong dan siapa yang akan aku undi dalam PRU akan datang. Aku jadi lemah bila melihat politik di Malaysia lebih kepada kepentingan diri, matlamat yang tak jelas, dulu cakap lain sekarang buat lain, hentam sesama bangsa dan agama, keluarkan hukum sendiri, lebih memecahkan perpaduan sesama agama dan bangsa ...!!


Mana tujuan sebenar politik?? Masing-masing nak menegakkan benang basah???
 



#sorry, kalau ada yg terasa ... tapi aku lagi terasa bila buat macam nie dekat depan rumah aku!!







CK : Tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia Insya Allah akan dilaksanakan dalam PRU akan datang! Kali kedua melaksanakan ... jika umur panjang. Insya Allah!!

4 comments:

  1. Rumah kitoarang pun ada dapat tapi suratkhabar Selangor Kini.

    ReplyDelete
  2. dapat free kan...area putrajaya selalu kena begini.

    ReplyDelete
  3. @pizli mcm nk suruh sokong dia plakkan...mcm la kita x pandai memilih

    ReplyDelete
  4. @Telor Power itu yg busan tu....rasa terganggu je. sudahnye wat lapik kasut je

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!