Tuesday, June 12, 2012

UV SEMAKIN NAIK DAN MAINTAIN!

Assalamualaikum ...





Dah lama rasanya aku tak bercerita pasai UV blog aku. Asyik leka dengan cerita makan-makan je. Hu hu hu dah nak wat macam manakan ... hobi yang kekal setakat nie memasak dan makan pastu blogging. Lain-lain hobi semua hanyut. ha ha ha ha. Harap hobi yang ada nie boleh kekallah sampai bila bila. Kang takda hobi boring plak hidup nie ... kan kan kan!


Okeh meh cerita pasai UV blog aku yang takdelah hebat sangat pun. Blog picisan nie, semakin meninggi UVnya walau tak sehebat orang lain yang sehari boleh dapat UV ribu riban! Masa aku mula berblog UV aku sehari dari 20 ke 50. Nak dapat seratus adalah kot sekali dalam seminggu. 


Pastu makin naik dan naik ... tapi takdelah mendadak. Memang aku pelan-pelan kayuhlah bab berblog nie. Nak main SEO aku langsunglah tak pandai. So, aku wat keputusan untuk berblog cara sendiri but sometimes aku cuba fikir untuk cari info yang wajar dan menarik untuk dikongsi. *takdelah nampak belog aku nie uper blog makanan je*
 



Setelah sekian berblog selama 2 tahun *giler lama ambil masa*, baru aku dapat maintainkan UV dari 150 ke 200 UV sehari. Tepuk tangan sket. he he he. Aku suka bila apa yang aku tulis dan kongsi dengan korang, ada juga yang sudi membaca. Like!! Tapi kalau ada yang tak suke tu, den tak taulah nak wat macam mana kan. Takleh paksa semua orang suke apa yang kita tulis and share.



So, sekarang nie aku dah boleh dapat 1000UV dan ke atas untuk seminggu. Tak hebat pun, but Alhamdulillah ia telah memberikan aku satu semangat untuk terus berblog. Cumanya aku perasan, cara berblog aku lebih kepada citer pasai makan! Sorry ... kalau boleh nak share macam-macam idea, tapi entahlah bila on je lappy terus ingat pasal makanan. Tu yang terbit semuanya makanan. Dah uper blog masakan dah aku rasa. hu hu


Untuk semua yang setia datang dan baca blog aku, terima kasih kepada korang. Aku hargai sangat-sangat. Bila korang datang dan baca, aku lagilah rasa membuak nak update cuma kalau aku luar kawasan je aku tak dapat update. Paham-paham ajelah, aku belum ada galaxy tab yang diidamkan lagi. Kalau ada, Insya-Allah setiap saat dan masa boleh update *boleh caye ke cik CK oooi*.


Bila UV semakin naik, earnings aku juga turut mencanak naik .... sukeeeeeeeeee!! Tahun nie target untuk dapat RM500 dari blog. Blogger lain sebulan dapat RM500 - 1,000. Aku plak target setahun RM500 ... hu hu dah macam bonus plak! Takpelah, pelan-pelan kayuh ... ye dak???


Korang plak aper citer dengan blog?? Mesti lagi rancak dari aku kan???





CK : Bila ada blog, kurang sket beban rasa kat hati nie!!

5 comments:

  1. bila uv makin meningkat, semangat berblog pun meningkat..:)

    ReplyDelete
  2. mmm. bila la cik en nak dapt cmni kan?
    jom join sini
    http://www.nurfuzie.com/2012/06/pencarian-cik-en-dan-blog-entry-kita.html

    ReplyDelete
  3. suke! kite pun suke ada blog sebab boleh jadi diari kehidupan.cuma sekarang belum pandai lagi nk letak iklan nuff nang di blog.

    ReplyDelete
  4. wah menten tu,,akak ni setahun lbh gk berblog..tp duit duk rm7.50 tu jelah,,huhu

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!