Monday, June 11, 2012

PANTANG TENGOK MASTERCHEF ... MULALAH BUAT PERANGAI

Assalamualaikum ....





Aku nie pantang tengok Masterchef ... mulalah buat perangai nak jadi chef juga! Semalam layan Masterchef, aku pun masuk dapur .... baking lagi!! ha ha ha. Cara untuk hilang stress dan kedukaan adalah masak then bagi orang lain makan. Aku taklehlah nak makan ... atkins diet takleh makan kek ye, lagipun bukan cheatday aku. hu hu pandang, kalau nak pun rasa secubit dah la buat hilangkan kempunan.



Inilah yang aku baking malam tadi. Carrot cake!! Merekah-rekah cake aku nie. Kali nie aku cuba resepi lain pulak. Nanti aku share dengan korang ye. Aku nie bab baking kurang rajin sket, tapi bila ada mood tu baru aku buat. Tapi kalau bab masak lauk pauk aku memang lajulah sket. Sebab makan lauk pauk nie takdalah jemu macam makan cake.




Kalau setiap kali Masterchef asyik masuk dapur macam nie ... haissssy, kot aku plak yang jadi Chef pasnie. kui kui kui ... *perasan!!*. Apapun, aku tetap masterchef kat dapur comey at rumah aku sendiri! Chef jugakkan camtu???







CK : Masak bagai satu jiwa, sedap tak sedap belakang kira ... itu prinsip akulah. Korang aku tak sure lah.


12 comments:

  1. sama! kite pon rasa mcm tu. masak tu boleh hilangkan stres! tapi sebab tgh diet ni kan banyak menu yang kene cut cut takot terlebih carbs

    ReplyDelete
  2. hehe...sama la...xleh tgk org lain buat..kita pon nk buat sma...tp rugi la buat2 tp xmkn..meh sni bg kt QH yer...hihi

    ReplyDelete
  3. @Nuwairani Ismail betul la ... dietkan kena cut byk menu... hu hu

    ReplyDelete
  4. @Qasey Honey heheheh nak wat cmne, dah suke masak, org lain makan pun xpalah

    ReplyDelete
  5. Lepas ni boleh masuk masterchef !! heheh
    gi lah interview tu . cam ade bakat je :D

    ReplyDelete
  6. @Yasmin Aris he he he berbakat kat dapuq sendiri ja.... byk lagi ilmu nak kena cari.

    ReplyDelete
  7. waaa terer dah ni... wat banyak2 kasi dni sket hhehe

    ReplyDelete
  8. huaaaaa rara pon rasa geram bila tgk master chef tu.ich.

    ReplyDelete
  9. @Ardini Humaira boleh2 takda hal ... janji dini kena datang Putrajaya la

    ReplyDelete
  10. @shaFazie ye dik, nanti akak share recipe dia oke

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!