Sunday, June 10, 2012

SETIAP KALI JIWA KACAU ... !!

Assalamualaikum ....



Aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
Aku ingin menjadi sesuatu yg mungkin bisa kau rindu
Karena langkah merapuh tanpa dirimu
Oh karena hati tlah letih

Aku ingin menjadi sesuatu yg selalu bisa kau sentuh
Aku ingin kau tahu bahwa ku selalu memujamu
Tanpamu sepinya waktu merantai hati
Oh bayangmu seakan-akan

Kau seperti nyanyian dalam hatiku
Yang memanggil rinduku padamu
Seperti udara yg kuhela kau selalu ada

Hanya dirimu yg bisa membuatku tenang
Tanpa dirimu aku merasa hilang
Dan sepi, dan sepi

Selalu ada, kau selalu ada
Selalu ada, kau selalu ada

(dealova - dewa)



#setiap kali jiwa aku kacau .. dan dan tu station radio siarkan lagu dealova nie. lemah betul perasaan aku bila dengar lagu nie. terlalu banyak kenangan yang menghimpit perasaan. tapi time aku happy-happy, nak dengar lagu nie pun susah melainkan aku sendiri yang mainkan (tapi jangan haraplah aku nk mainkan, buat leleh airmata je!)
 

#pagi tadi station Sinar.FM siarkan lagu nie. dah lah layan diri sensorang dekat office. cuma aku agak kuat sket kali nie sebab tak meleleh mutiara jernih ke pipi. Alhamdulillah kuat!! kekadang tertanya kenapa setiap kali aku sedih sangat-sangat, ada je sesuatu  benda yang membuatkan kesedihan aku bertambah. bila kesedihan bertambah mulalah aku nak  mengimbau benda-benda menyakitkan. cumanya sekarang aku dah tak macam dulu sangat .... kalau dulu, depan pc office aku boleh nangis!! *aku nampak kasar, tapi jiwa aku lembut .. hati aku macam tisu*


#hari hari aku doa aku kuat. jangan lemah. terus melangkah. aku takut sangat kalau patah semangat or putus asa. yelah, patah semangat dan putus asa nie kan kawan syaitan, jadi aku taknaklah jadi kawan syaitan. buat apakan?? apa nak buat yek bagi hilang rasa kecewa kat hati nie .... jogging - boleh kurus gak! makan - ermmm tak bleh, nanti berat bertambah! tengok TV - semua rancangan TV membosankan!


#selalu apa yang aku buat adalah ngadap tasik! bagusnya Putrajaya nie ada tasik ... jadi bila sedih aku akan mengadap tasik. sebab air amat menenangkan jiwa aku. boleh sembunyikan perasaan aku. air tasik je menenangkan aku ... air laut tak ---- laut tu gelora, aku tak suka! kalau dok kampung dekat Kedah, setiap kali sedih aku drive kereta pergi Kelab Golf Darul Aman ... kat situ ada tasik. Aku renung je air tasik tu puas-puas pastu start kete balik! yeeeee happy .... malam pulak aku akan tidur awal! tidur awal tapi tak bermakna aku tidur dengan nyenyak!!!!


#masuk hari ini, dah 3 malam aku tidur tak nyenyak ... mimpi bukan-bukan dan mengarut mengarut je. itu maknanya jiwa aku memang benar-benar kacau dan aku memang dalam mood sedih :=(. dah tu asyik terjaga, tidur kul 11pm ... kul 3-4 pagi dah sedar! mata pun dah ada lingkungan hitam ... ermm buruk!


#bila fikir balik, takpelah ... bahagia itu bukan berpanjangan dan derita pun bukan selamanya. so ... cubakan happy-happy sudahlah. senyum senyum ... hu hu. *pujuk hati*


kalau  nak menangis, menangislah dalam hujan ... tak siapa yang akan tahu kecuali Tuhan!!







CK : Tak tahu nak cakap apa, bila ego letak di depan ...

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!