Tuesday, June 26, 2012

JALAN, ORDER & MAKAN : WONG SOLO, SEKSYEN 9, BANDAR BARU BANGI, SELANGOR

Assalamualaikum ...





Dalam entry lepas kat sini < ---- aku ada cerita pasai makan makan dekat ayam penyet best kat Seksyen 15, Bangi. Kali nie nak cerita pasai Restoran Wong Solo Ayam Penyet dekat Seksyen 9, Bandar Baru Bangi, Selangor!


BFF aku, Si June yang ajak aku makan dekat Wong Solo. Masa tu time cuti sekolah. So, June tak perlu pun nak pergi ambil anak dia dekat sekolah. Lunch time boleh poya poya. Lagipun, sejak aku dan dia dipisahkan department ... amatlah jarang aku keluar dengan dia. Kan June kan ... kan ... kan .... mesti June tengah angguk2 skang nie :=)



Buku menu! Apa yang best??


Macam-macam ada ....


Bukan yang biasa-biasa sahaja, tetapi yang special pun ada juga .... tengok anak panah!! Apa ??? 
Poligami ????
Sharing is caring .... tapi kalau sharing kasih sayang nie, susah sket kot kot kot !


Aku dengan June duduk bersila, pergi pun memang betul2 time lunch ... dalam 1.30pm, so tempat semua dah penuh. Ramai juga yang terjah restoran nie upernye. Bersila pun bersilalah ... nasib baik dah kecik sket, takdelah kebas sangat bila bersila sampai setengah jam ;=)


Menu yang June order, set ayam penyet! Nampak sedapkan??


Dan air kelapa pun June yang order .... sedapnye!! Aku tak leh minum lagi air kelapa ... maniskan! Tak sesuai untuk atkins diet.


Yang nie aku order ... tapi sharing dengan June. Aku suka tempe dia. Sedap. Cili sambal aku tak suka sebab tak menepati citarasa lidah aku. Cam tak bestlah. Kalau dekat ayam penyet best sinum sambal dia lagi best kot!!


Aku juga order ayam kampung penyet. Rege RM6.90 je. Tapi aku heran nape takde tempe ... kat ayam penyet sinum siap bagi tempe bagai. Ayam kat ayam penyet sinum pun lebih sedap, garing dan sekata rasa dia berbanding ayam penyet Wong Solo. Wong Solo punya ayam kureng sodap eh!! Sorrry ... tak sedap bagi lidah akulah. Dia cam oily ... lembik sket cara gorengannye. Sambal pun tak best. hu hu



Itu komen akulah pasai Wong Solo, korang yang pernah pergi .... amacam??? .... Kena dengan selera korang tak?? Any komen??






CK : Makan ... makan ... dan makan, pastu diet ... diet dan diet!! he he he



12 comments:

  1. xkena selera + mahal..

    bulan lps pegi, ada pakcik tu ms byr kat cashier, trus sound "makanan kat sini mahal, pastu xsedap"..

    ReplyDelete
  2. baru ingat mcm nk mkn,tp mcm xsedap.CK pon review xbest.hmm x nk lah g.hehe

    ReplyDelete
  3. walau akk ni org bandar baru bangi, belum pernah masuk restoran ni....sksyen 9 dkt Mydin ke? Hehe.....bbb skrg boleh sesat kalau jarang balik.

    ReplyDelete
  4. Salam, erm sy pernah mkn di wong solo kedah... mula2 nengok nama mcm x best coz ala-ala indon tp bila try skali cam sedap giler plak... nak nak dia punye tempe n terong goreng... kaw giler... tp di perlis xdak... if da ngidam sgt nk mamam kene g ke kedah... haha...
    cntik blog...

    ReplyDelete
  5. nampaknya femes eh nama wong solo ni

    tadi baru jer lepas baca di blog color of Bitt.

    http://b1tt.blogspot.com/2012/06/wong-solo-mehh.html

    ReplyDelete
  6. @MizzTina malam tadi, akak lalu dekat wong solo ... tetap penuh org. kita ja tak sedap. org lain sedap..hehhe

    ReplyDelete
  7. @Cikpuan rara pi cari wong solo kat tempat lain rara kot sdap. yg tak sedap kek bangi je

    ReplyDelete
  8. @~~zana@pb~~ nak senang ikut belakang PKNS ... pastu nampak bengkel kereta sebelah kiri...belok kiri tu, nampaklah wong solo kek sanun tu...heheheh

    ReplyDelete
  9. @Suria bte Karim klu cmtu, sy balik kedah kena try la wong solo kek kedah plak...dah kata sedap kan

    ReplyDelete
  10. tu la nampak sambal dia berbeza...y lain cawangan lain rasanya...isk isk isk...jus poligami...keh keh keh sebab tokeh kedai tu ada 3 isterinya...keh keh keh masa di WSAmpang, pernah dia gantung potret 3 isterinya tuh... :)

    ReplyDelete
  11. yang sedap ada kat The Curve. Nama kedai tu Warong Kita or Warung Penyet. Tak ingat, tapi dia kat area subway kat street area kat the curve tu.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!