Saturday, June 23, 2012

HARI BAHAGIA TANPA KUCING

Assalamualaikum ...





Semalam memang hari bahagia aku dekat office. Bukan nak kata semalam je, rasanya hampir 2 minggu jugalah. Bahagia sebab 'kucing' tak ada, so ramai 'tikus' berkeliaran dan cuma menunjukkan taring yang tak macam taring sangat. heeeee. Cuma aku je malas nak tunjukkan taring aku bila kucing tiada, aku lebih gemar tunjuk betapa malasnye aku time tu he he he.


Sepanjang ketiadaan kucing, inilah time aku dapat menarik nafas lega. Siapkan kerja terbengkalai, buat kerja sesuka hati tanpa ada arahan, boleh lepak dengan plan siri-siri jenjalan akan datang serta makan-makan. Memang baik punya plan menjadi ke tak belum pasti. But Insyaallah, plan ke Bandung Januari 2013 menjadi! Duit dah saving nie ... travel agency pun dah cari dah. Korum pun dah cukup. 


Aku nie bab jenjalan, memang mengekor je. Nak harap aku jadi leader memang taklah. Bila orang lain ajak memang aku join jika tiada aral melintang. Memandangkan yang plan nie jiran sebelah meja aku, so aku takdelah nak banyak songeh sangat sebab dia adalah sangat cool. Rasanya lelaki paling cool dalam office aku kot. Lebih cool dari si teman. he he he .... marah plak si teman kalau baca nie. Si teman aku nie cool dia turun naik, kalau dia sibuk janganlah nak usik. Kang dibulatkan mata aku terus wat hal sendiri. But specialnye dia ... dia lelaki penyayang yang pernah aku kenal sepanjang hidup aku. cheeeewaaaah, cerita terkeluar tajuk sudah!!


Bercerita pasal hari bahagia tanpa kucing nie ... kebahagiaan nie akan berakhir minggu depan. So lepas nie semua tikus akan memasukkan semula taring masing-masing dan juga berada di tempat sendiri. No EL, No MC ... No MIA (missing in action). Ini bukan perangai aku ye .... aku nie kalau nak cuti, aku terus mohon cuti dan kalau sakit betul-betul baru aku akan MC. Alhamdulillah, aku masih berpegang kuat pada peraturan pejabat. Pasai MIA nie, dulu masa mula-mula kerja adalah juga perangai macam nie. But, bila sampai masa tertentu aku dah banyak berubah. Buatlah sesuatu yang menyenangkan semua pihak. Hati kita senang, hati dorang pun senang :=). Kita tak boleh mengubah orang lain, tetapi kita boleh mengubah diri sendiri .... kata kata nie tersemat rapi dalam kepala aku setiap kali aku berusaha untuk melakukan sesuatu yang menyenangkan pihak lain. Zaman nakal aku dah pun berakhir sekian lama dulu!


Jangan berbahagia sangat bila kucing takda. Sebab kita lupa, kucing di department tak ada ... ada bapak kucing yang lebih berkuasa ada. Walau bukan dia tengok kita hari-hari sebab dia menjaga lebih ramai tikus, kerja tetap kerja. Buat tetap kena buat. Cuma boleh lengah lengah sketlah kot :=) Akulah nie ... hu hu!! Dalam masa hampir 2 minggu tanpa kucing, semalam adalah hari paling bahagia pada aku ... bersantai bagai nak rak!! Dan aku juga hilang arah tuju walau berada di workstation sendiri ... ha ha ha !!


Kebahagiaan macam ini selalunya tak lama, datang pun sesekali. Jadi manfaatkan lah masa emas yang ada. he he he. Kucing merujuk kepada boss dan tikus merujuk kepada staff! 





BE yang paling lama bertahan di blog aku tahun nie ... Terima kasih Great Eastern!!

Nuffnang, nak BE lain lain lain lagi :=)





CK : Sesekali nak ketawa dengan gelagat gelagat rakan2 office!! Mencabar sanubari kecik aku nie!!


1 comment:

  1. macam semua org suke kot kao boss takde. huhuh...nak buat kerja pon rasa lapang je dada.harap2 boss tak baca statement ni. kitorg kt tmpt kerja, kalau menulis blog pasal kerja, cepat aje sampai cerita dgn bapak kucing tu. hampeh punye tikus. pandai bermuka2.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!