Tuesday, June 5, 2012

JALAN, ORDER DAN MAKAN : JOE CENDOL PULUT, CHANGLUN KEDAH

Assalamualaikum ...




Morning people!


Sorrylah kalau aku asyik update pasal edisi J.O.M nie. Citer pasal makan je tak habis lagi. Aku tengah nak up semua tempat makan yang aku pi masa trip ke utara tahun lepas. Ada yg komen terliur lah. "Conan ... balik Mesia akk belanja awak! Tapi meh Putrajaya le!".


Aku nak story bab cendol yang femes kat sebelah Changlun, Kedah sana. Cendol nie memang femes masa zaman aku belajaq dulu. Kalau hangpa lalu depan kedai dia ... sure penuh je manjang. Penuh ngan student UUM je lah aku perasan. JO Cendol Pulut nie memang menjadi tumpuan juga bagi sesiapa yang melalui jalan Changlun-Bukit Kayu Hitam. Kedai tepi jalan, memang senang nak nampak punya!




Ini lokasi kedainye, dulu takdelah signboard besaq gedabak macam nie. Kalau tengok pun macam warung tepi jalan. Sekarang dah macam restoran dah!



Ini menu utama dia. Cendol! Aku tak order cendol pulut ... kang angin. Ini cendol biasa je plus jagung!


Cedok jangan tak cedok bang .... Cendol dia sedap juga, manis-manis buah ... urat cendol tu pun lembut! Sesuailah untuk tekak kampung aku nie.


Kalau dulu bermula dengan cendol je, sekarang dah up macam-macam. Aritu aku ode nasi goreng ayam kunyit dan nasi goreng USA. Nasi goreng ayam kunyit kureeeeeeeeeeeng sket. Yang USA punya tu sedap!!!


Sebelum balik .... zooooom sekali lagi view restoran dia. Dulu kecik skang dah membesar ke tepi! Macam-macam ada. Cucuq udang pun ada ... panas-panas lagi!




Sekian, cerita aku hari nie. Malas nak cerita panjang dah. Nanti kita sambung lagi. bubye!





CK : Nak terkejar pi keje sebenarnya nie ... he he he

4 comments:

  1. mcm dah tak berdiet jer skrg ni ehehehehe

    ReplyDelete
  2. @Telor Power masih lagi dalam diet, Insya Allah masih kuat lagi nk teruskan diet nie ...


    ini semua pic dari folder lama yg baru nak update, lama sangat terperuk....heheheh jgn salah faham.

    ReplyDelete
  3. nampknya akk msh lg mmprthnkn diet akk tu..telor power..sm2 kite tunggu jela ek cmne ksudhnnya cik kamoo punya diet ni..good luck akak :)

    ReplyDelete
  4. @conan seram je ko ckp cmtu dik...hahahha tq tq

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!