Friday, June 8, 2012

LELAKI PUN PERIOD??

Assalamualaikum ....




Haaaaa jangan ingat perempuan je period tetiap bulan, muka monyok bagai ... mood naik turun then muka macam cencorot kena gelek. Aku je kalau bulan mengambang ... masih cool takat nie, cheeewah! Lelaki pun ada mood bulan mengambang cam pompuan walau sebenarnya tak da kesan-kesan dia period pun.


Aku memang tension kalau tetiba si teman nie tetiba moody, pagi taknak cakap ... muka tak reti nak senyum ... tanya sepatah jawab sepatah! Bikin kepala jadi pening menengok. Geram pun ada! Selalunya aku, kalau tetiba si teman macam bulan mengambang penuh tak penuh, aku akan diam ... dan dan tu mood aku hilang. Makan pun diam. Apa sahaja buat pun aku diam je. 


Sampai satu saat dan ketika biaq dia bersuara dan tegur aku sendiri. Malaslah nak layan ... kalau bulan mengambang penuh tak penuh nie, aku plak tak suka nak fikir .. "kau kenapa tak nak cakap ... kau kenapa tak nak senyum!". Kalau aku gatai dok pikiaq dan dan tu juga ayaq mata meleleh bagai! Mata hati pun leh nangis tau. Soooobs soooobs .... *kesat ayaq mata dengan tangan baju kurung pahang!*


Aku tau, bukan semua lelaki jenis macam nie ... seakan perempuan time dia period. Tapi lelaki camnie memang ada pun. Dia kalau ngan kengkawan borak ok je, huuuu haaa sana huuuu haaaa sini ... tapi bila dengan kita muka keeeeeeeeeeeeetat je! Kalau kita wat salah ok ... finelah nak wat muka ketat, ini salah apa pun tatau tapi beriya nak mengetatkan muka tu. Tak faham sungguh!!


Kesimpulannya, setiap kali si teman buat muka ketat ... aku akan memilih untuk diam seribu bahasa. Senang, hati pun tak sakit sangat. Kalau tanya banyak-banyak kat dia ... bukan dia nak jawab banyak-banyak macam kita tanya pun. Aku akan sabaq tunggu sampai dia bersuara dulu dan senyum dekat aku.


 Senangkan??







CK : Hari nie hari muka ketat si teman .... muka aku pun turut ketat sama. ha ha ha ha ha


#Janganlah cuba sembunyi benda yang saya dah tau ... tak baeeeek :=)

6 comments:

  1. susah gak la kalau lelaki datang bulan nie...kompem rasa bosan je kalau keluar bersama....nie mesti kes kena marah dengan bos kot...hehehe

    ReplyDelete
  2. Hahahaha, sabar². Kitaorang pun ada masa kena moody moody ni hehe..

    ReplyDelete
  3. @:: Mrs.Eady :: memang beradoi klu lelaki bulan mengambang egeeg

    ReplyDelete
  4. @kayrul-shah hahahah mmg klu lelaki dtg bulan, tak yah ajak jenajalan....buat sakit hati je

    ReplyDelete
  5. @pizli oooooo camtu ar...baru tau. tp lelaki nie kalau mooody kaum perempuan makan hati tau

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!