Tuesday, July 12, 2011

Anak Buah Kesayangan Katanya ... heeeee

Assalamualaikum ...

Hari ini kepala weng sikit. Tiba-tiba pulak sakit! Bukan nak cerita pasal kepala yang sakit nie, tapi pasal "anak buah kesayangan katanya!". Kadang-kadang kita tak tahu pun ada yang sayang kita lebih atau sebaliknya. Tapi bila ada yang bersuara tu mungkin ya ... mungkin jua tidak! Tak adalah nak perasan sorang-sorang kalau orang lain pun ramai juga untuk disayangi. Mungkin kita lebih sedikit, sedikit je tak banyak daripada orang lain dan dipandang oleh orang yang sayang kita lebih dari orang lain!

Ini pasal my adik bongsu saya. Tiap-tiap bulan dia balik kampung. Homesicklah tu ... apa lagi! Bila dia balik Putrajaya, ada sahaja bekalan yang dikirim. Kadang masih kat kampung lagi siap sms ... mak kirim nie, pakcik kirim tu! ha ha ha ... kelakar okeh! Tuan badan belum sampai, sms sampai dulu!


Weekend baru nie dia balik kampung, then semalam baru sampai. Masa saya kat office dia sms ... "Pakcik kirim rambutan kat hang! Yelah ... hang kan anak buah kesayangan pakcik. Dia sikit-sikit hang. Asyik sebut nama hang je!".
 
Ketawa saya! Pakcik saya sayang semua anak buah dialah! Pakcikkan tak ada anak, so anak saudara dia semua dah dianggap mcm anak dia sendiri. Saya tahu adik saya bukan cemburu pun. Sahaja je kot cakap mcm tu!

Pasal pakcik sayang lebih kat saya, ada sebab yang saya memang dah tahu! Pakcik pun dah slow talk dengan sendiri! Sebab tulah ... saya memang sayang pakcik and makcik saya lebih dari mak saudara/bapa saudara yang lain sebab diaorang memang caring saya terlebih-lebih! Lagipun mereka tak ada anak pun. Kadang-kadang saya jadikan pakcik saya tempat untuk meluahkan perasaan. Nak menangis ke meraung ke ... anytime he can stay beside me! Walaupun dia bukan penyelesai masalah, tapi dia tahu apa yang berlaku dalam kehidupan saya! Apapun mak ayah tetap tempat pertama di hati saya ... sampai bila-bila!

Bila saya balik kampung selalu pergi rumah makcik and pakcik! Berborak dengan dia orang. Oh! lupa ... makcik saya nie ada masalah pendengaran dan penglihatan juga. Kadang-kadang saya depan mata pun dia tak boleh nak cam pun. Huh! sedih ... he he he. Saya jerit kuat-kuat pun kadang dia tak dengar. So, pakcik sayalah yang jaga dia betul2. Serius bertuah makcik dapat pakcik!! Sangat baik ok ... even my father pun sayang kat pakcik nie sebab dia rajin hokeh! 

Bila birthday makcik, pakcik akan pergi town belikan kek, celebrate berdua! Perghh romantic nau rasanya! Sedangkan umur masing-masing dah dekat 60 tahun. Kemudian setiap kali raya atau ada kenduri kahwin kat mana-mana, pakcik akan pergi town belikan baju kurung baru, kasut dan tudung kat makcik ... even makcik saya tu banyak songehnya!

Mampu ke kita jadi macam dorang?? Buat perkara-perkara yang boleh membahagiakan even umur dah lanjut sangat dah. 

Mulalah berangan, "kalau saya dapat husband sebaik ayah dan seromantik pakcik saya, Alhamdulillah! Moga Allah perkenankanlah doa ini". huh! doa tak ingatkan ... tapi tak salah hokey kita doa yang baik-baik! Psssstttt ...."SILA AMINKAN DOA SAYA INI ..... TQ!"

Okelah ... nak siap-siap pergi keje! Masih melepek depan lappy lagi time cenggini. Memang buruk perangai. ha ha ha. Tapi sebelum tu ... tengoklah apa yang pakcik kirim buat anak buah kesayangannya yang sorang nie! Yang tak boleh blah my sis cakap, "nie ... pakcik kirim kat hang sorang je, makan ... pokok pakcik tanam sendiri!"



RAMBUTAN !! OH ... I LIKE!





My adik cakap ... pokok yang mak tanam dah berbuah jugak! Tapi pokok yang pakcik tanam lebih manis ... hu hu! Suka sangat tau ... malam tadi teruslah makan dengan lahapnya. Eh! saya tak lupa baca bismillah tau. he he he .... untuk korang tengok ajelah. 

Oklah bubye korang .... sambung lagi nanti. Thanks baca sampai NOKTAH YANG TERAKHIR!




CK : Kepala berdenyut2 nie ....




4 comments:

  1. nk sbiji blh??heheh..awak asl mana??best dgr cite psl pak cik n mak cik awak tu..romantik..moga kita sm2 akan dpt psgn hdup mcm tu..aminnn..

    ReplyDelete
  2. sedapnye rambutan tueee heheeh

    ReplyDelete
  3. lamanya tak makan rambutan...

    mai join kontest..

    dan amin untuk doa itu...

    ReplyDelete
  4. wahhhhh mmg sweet dah tua pon camtu ^^
    aminnn ~ :D

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!