Wednesday, July 20, 2011

Online Sesuka Hati Kat Office!! Jaga-Jaga Kau ....

Assalamualaikum ....


Online dari my messy desk! Semestinya di office. Mahu relaks sikit jadi nak layan belog. Semalam kan dah balik lewat. Lepas hapdet belog kedaung nie, baru nak beramah mesra dengan angka-angka dalam sistem dan siapkan laporan untuk meeting akan datang. Sekarang nie, dah terlebih bijak mengontrol masa dan kerja yang ada. Sampaikan ada masanya saya boleh relaks dan goyang kaki yang comel. Cuma tak selalulah ... sesekali sahaja! Dalam sebulan tu adalah dalam 2-3 hari yang saya dapat relaks dengan sesuka hati!


Itulah pentingnya pengurusan masa dan kerja yang baik! Heeee ... macam baguslah konon. Tapi sebenarnya masih ada banyak kerja yang menanti cuma tak sepenting mana kot. Kot ajelah! Atau mungkin sekarang nie mood sambut Ramadhan dah datang ... kemudian mood Raya pulak! Haisshhh ... macam kanak-kanaklah pulak. Ho ho ho layankan ajelah!


Sampai office pagi tadi ... mak aih rasa macam masuk fridge aje! Punyalah sejuk. Erghhh tapi pernah ke saya nie masuk dalam fridge??? Heeee nampak nau menipu! Tapi bab office nie amat sejuk memang betul! Semalam sebelum siap semua kerja saya dah call maintenance minta offkan aircond jam 9:00 malam. Rupanya tak off pun!


Hari ini berselimutlah sambil buat kerja. Kalau sejuk macam nie kat rumahkan best .... boleh tidur sampai lebam. Ha ha ha


Oklah nak sambung kerja pulak! Nak julingkan mata dengan angka yang puluh-puluh ribu nie. Kasi ligat sikit otak nie bila fikir pasal nombor!


Terima kasih baca sampai NOKTAH YANG TERAKHIR



CK : Hari ini tak bawa bekal datang kerja sebab pagi tadi mata teramat perit untuk bangun seawal 6:30 am! Makanya makan aje bihun goreng kat kafe yang tak berapa nak dilayan oleh tekak. Apapun Alhamdulillah .... masih ada rezeki

4 comments:

  1. kebiasaannya pun dpt hapdet blog kat opis jer tp kena bagi siap sume kerja baru leh goyang2 kat dpn PC ni..

    ReplyDelete
  2. CK, pengurusan masa memang sangat perlu. :)

    ReplyDelete
  3. uya plak layan megi jer kalo lapo time lunch heheheh..sbb malas nk kuar

    ReplyDelete
  4. CK..kamu di tahan kerana telah mengupdte pada waktu kerja,awak hnya akn di bebskn sekiranya ada yg dtg menjamin dgn sebiji durian dan satu mangkuk tempoyak..FAHAM!!!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!