Tuesday, July 19, 2011

BEN ASHAARI TU SAPE HAAAA???

Assalamualaikum ....


Hari ini kerja agak banyak! Balik kerja pun lambat ... 9:30 pm baru sampai rumah. Nasib baik dan amat bertuah sebab kerja dan tinggal di Putrajaya. Tak perlulah hari-hari ngadap jalanraya yang sesak atau berkejar train macam adik saya. Zaman kejar train saya dah berakhir! Alhamdulillah ...

Sampai sahaja rumah, plan mahu terus mandi dan mengadap belog sampai lebam. Tapi, tiba-tiba adik saya yang sedang leka mengadap FB dan belog blogger femes ames bertanyakan sesuatu ...
Adik : "Kak ... Ben Ashaari tu sape?"

Kakak : "Haaa ... apa dia?"

Adik : "Ben Ashaari tu sape?"

Kakak : "Apsal tanya?" Kenal ke?"

Adik : "Tak adalah, orang selalu jumpa dia hari2 naik erl sama-sama!"

Kakak : "Ye ke? Ben tu bloggerlah! Bestlah dapat jumpa blogger femes hari2! Erghh ... esok bolehlah amik gambar dgn Ben! Nanti tegurlah Ben tu ...hehehehe"

Adik : "Oooo ... blogger ke! Padanlah macam pernah tengok je! Dia selalu tunggu area pintu erl yang orang selalu masuk ... hari2lah kira jumpa dia!
Kakak : "Esok jgn lupa ye kirim salam kat Ben Ashaari! hahahah".

Adik : "Mengonglah kau kak ooi!"



Hahahahha .... memang lawak bila my adik sibuk tanya SIAPA BEN ASHAARI! Baru saya tahu yang dia sedang mengadap belog Ben dari tadi. Dan muka si Ben tu hari-hari dia jumpa kat erl Putrajaya. Tapi disebabkan my adik bukan blogger, so dia memang tak kenal pun si Ben. Kakak dalam dialog di atas adalah merujuk kepada diri saya. heeeeeeeee



[Wahai adik ... inilah Ben Ashaari yang kau tengok dari jauh dan dekat hari-hari kat ERL!]



Saya pun bukalah cerita sikit-sikit pasal Ben yang saya tahu dari belog Ben sendiri. Saya juga explain kat my adik ... pasal blogger dan bestnya blogging nie! Tapi kena cari jiwa menulis dulu baru boleh blogging dengan happy. Kalau blogging asyik fikir pasal BE, ME ... kempen bagai ... mungkin susahlah! Idea pun susah nak mari ....! Saya pun ada juga fikir pasal BE, ME ... cuma bukannya selalu. Sesekali je ... sampingan! heeee


Sambung lagi nanti! Terima kasih baca sehingga NOKTAH YANG TERAKHIR!



CK : Perut sedang melapar! nak makan apa nie?

4 comments:

  1. pasal Ben eh?
    pasal abang zam bila plak?

    kahkahkah..ops..abam zam tidak famous

    *thanks follow

    ReplyDelete
  2. hehehe kakak yg berblogging ..adik lak yg tejumpa bro beben hari2..x aci ni hehehe

    thx sudi singgah my blog yea sis..salam ukhwah..**huggssss***

    ReplyDelete
  3. nak tanya jugalah, Ck, ben tu siapa? wahaaa.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!