Tuesday, July 5, 2011

Sharing Is Caring .... "Saya Pun Tak Nak Blog Kena REMOVE!!"

Assalamualaikum ...

Tadi saya jalan-jalan kat belog kawan-kawan. Untuk blogwalking dan juga cari info berkenaan blog. Menambah ilmu adalah penting. Sekarang time lunch ... tak pi makan tapi dok makan blog, hu hu! Okeh tak mau panjang cerita dah dekat kul 2pm dah nie. Saya cuma nak share satu mesej penting untuk para blogger agar "SILA JANGAN APPROVE COMMENT YANG ADA URL LINK!".

Kenapa? Ini adalah untuk mengelak daripada blog kita kena remove oleh  pihak Google ... kerana pihak google akan beranggapan bahawa blog kita adalah blog SPAM! 

Bukan setakat jangan approve dan delete komen yang ada URL Link kat comment korang tetapi korang janganlah pulak tinggalkan URL Link kat belog orang lain pulak. Adillahkan ... kang tak pasal-pasal blog orang lain pulak kena remove sebab URL link yang korang tinggalkan tu!!

Untuk penjelasan lanjut, korang boleh rujuk kat SINI dan SINI! . Saya dapat maklumat ini  dari kedua-dua belog otai ini. Terima kasih kepada mereka kerana berkongsi maklumat yang amat berguna ini.

Sebab itulah pentingnya comment moderator!! So, sila setting balik comment korang jika belum ada comment approval tuh!! Saya tadi terus tinggalkan makluman kat ruangan comment seperti rajah kat bawah nie!



Saya harap info ini dapat dikongsi bersama ... sila war-warkan dalam belog anda untuk kebaikan kita sebagai bloggers!! Jangan simpan sorang je hokeh ....SHARING IS CARING!!

Time lunch dah tamat .... benti kat sini dulu yeeeew!!

Terima kasih baca hingga NOKTAH YANG TERAKHIR!!


CK : Betapa garangnya dia dengan saya hari ini! Tak kisah .... asal awak happy ye dak ....!! he he he

10 comments:

  1. smpi skang xreti tinggalkan link url kt komen.. hahaha

    ReplyDelete
  2. x pham :(..anyway thankz for the info. thankz you :)

    ReplyDelete
  3. pulak dahh?
    sy baru je hafal koding utk tinggalkan url entry nak letak kat ruang komen. penat jek hafal T__T

    ReplyDelete
  4. cik kamoo : abis tu url link blog untuk give away macam mana pulak..

    kene tinggalkan url jugak kan..

    ReplyDelete
  5. mc tu ke...isshh tkt plak kalo kena delete..naye je

    ReplyDelete
  6. ye ke?

    klu letak url entri blog pun tak boleh x?

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!