Sunday, July 17, 2011

Bukan Update Pasal Putrajaya Floria 2011!

Assalamualaikum ...

Dah hampir 1:00 pagi! Sepatutnya malam tadi saya update pasal Putrajaya Floria Part 5, tapi tak dapat sebab akak datang rumah dan baru sahaja balik. Takkan nak layan blog kot masa akak datang rumah. Macam tak molek pulak ada tetamu tapi kita buat hal sendiri. 


Jenuh akak tunggu abang saya habis berbasikal dengan 2 orang anaknya! Malam-malam berbasikal di Putrajaya. Katanya ada event. Yang pasti bukan event yang ada saling kaitan dengan Putrajaya Floria. Abang saya yang sorang tu sangat rajin bersukan. Semua sukan kalau boleh dia nak main. Kejap ragbi ... kemudian futsal ... pastu badminton ... swimming dan skang nie dia tengah gila berbasikal! Huh ... abang sorang tu je, so layankan ajelah hobbies dia yang macam-macam tu!



Bestnya kalau dapat berbasikal dengan family mcm nie. Abang saya rajin bawa anak-anak dia berbasikal. Aktiviti riadah yang bagus untuk eratkan hubungan kekeluargaan.


Saya pulak? Saya bab sukan memang amat kurang banyak! Bukan kurang sikit tapi kurang banyak. Setakat jogging dengan berlari anak bolehlah. Swimming pun sikit-sikit je ... asal tak tenggelam. Memang sejak sekolah rendah saya tak berbakat langsung dalam bersukan. Tak pernah terpilih mewakili apa-apa jenis sukan pun. Dah tak berbakat takkan cikgu cikgi nak pilih wakil sekolah pulakkan. Buat malu sekolah je! he he he ... Tapi tak ada pula sukan batu seremban atau pun congkak yek? Kalau tak, bolehlah saya wakil sekolah! Ermmm ... batu seremban dengan congkak tu sukan ke? Belasahlah ... ha ha ha.





Dulu-dulu saya rajin swimming, seminggu 3-4 kali juga! Tapi sejak 2-3 tahun kebelakangan nie ... mood untuk berswimming dah tak ada! Sedangkan swimming adalah cara yang paling best untuk saya hilangkan stress. 


Sekarang nie aje saya mula nak berjinak dengan main badminton. Racket semua dah beli ... cuma belum aktif bermain aje lagi. Dok tergantung juga racket tu kat rumah. Sesekali je main. 2-3 kali main, gantung racket berminggu. Sebabnya sekali main dah sakit-sakit satu badan. Alahai ... tulang reput gamaknya. Tak cukup kalsium kot sebab pemalas terlampau nak minum susu!



Badminton yeee ... bukannya buttminton! Main badminton memang memenatkan.  Tapi seronok! Baru setengah jam main, rasa peluh mencurah satu baldi! Balik rumah terus koma ... ha ha ha


Bila melihat keadaan yang semakin memberat. Mulalah saya terfikir nak berjinak-jinak dengan berjogging. Berjinak sampai terpikat terus! Bukan masa nak main-main lagi dah! Semua seluar baju dah ada yang tak muat. Huh! kesat peluh terus. Apa nak jadi nie? Semua cerita pasal dulu yang rajin jogging pasti diet dengan teratur ... sekarang nie semua ntah ke mana!! Huk huk ... macam menganiayai diri sendiri je bila tak jaga badan nie betul2 bagi sihat. Bukan kurus ya anak-anak tapi sihat!



Jogging ...jogging! Bilalah nak mula balik? Bilalah nak set time betul-betul? Puasa nie ke? Atau lepas raya? ... Orang cakap kalau nak buat benda baik elok dipercepatkan! Cheewah ayat macam nak cerita pasal kahwin2 je. he he he ....

Panjang lebarnya entry nie, kan betul saya tak update pun pasal Putrajaya Floria. Ermmm tunggulah ye rajin terlebih nanti saya upload gambar Floria yang latest ... PART 5! 

Mata dah kuyu ... mahu masuk tidur! Terima kasih tau baca sampai NOKTAH YANG TERAKHIR! Esok pagi bangun awal ye ... kita berjogging! JOM amalkan amalan hidup sihat bersama CK!



CK : Puas bermain dengan anak-anak tadi. Habis semua disepah. Takpelah nanti kemas baliklah.

3 comments:

  1. Berbasikal beramai-ramai mmg kegemaran kami. hee. Nice entry. :)

    ReplyDelete
  2. bsetnya swimming..sy trign sgt,tp xpndi brnng la.bdmntn..lagi sy suka,cuma kt sni xde tmpt je nk main..kalau ada,dh lama main dh..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!