Monday, July 4, 2011

Lelaki Dalam Lift!

Assalamualaikum ...

Nak update jugak sebab geram! Heeee walau tahu tak baik nak marah pagi-pagi mcm nie. Tapi saya tak marah okeh ... sesi luahkan rasa je. Rasa yang sedikit tak puashati.

Masa keluar rumah nak datang kerja pagi tadi, biasalah kalau duduk rumah di awangan ... apartment! Mestilah kena masuk lift keluar lift. Memang itu rutin harian. Takkan nak terjun ikut balkonikan. Lainlah kalau rumah tu kat tingkat 1, boleh turun naik tangga je hari-hari *dalam masa yang sama boleh kurus jugak ... heeeee*. Tapi kat apartment yang saya duduk nie, tingkat 1 pun still nak berebut keluar masuk lift. Ish ... nak juga berhimpit-himpit!

Pagi nie saya keluar agak lambat pergi kerja ... 7.50am baru terhegeh-hegeh manggakan grill rumah. Kemudian terus tekan button lift arrow ke bawah. *Tink* .... lift sampai ... pintu pun terbuka dengan automaticnya! Jom masuk! Yang saya tak puashati ada 2 lelaki dalam lift ini. Bukan tak puashati sebab lelaki2 ni nak berkongsi lift dengan saya ... tapi .... sikap dorang tu!

Agaknya lelaki-lelaki nie tak pernah turun naik lift. Korang tahu ... lelaki berdua nie berdiri betul-betul depan pintu lift!! Sedangkan belakang tu banyak lagi kosong. Saya nak masuk pun susah. Punyalah keras kaki tu nak bergerak ke belakang bagi laluan pada orang yang baru masuk kat lift nie. Geram nau saya! Eh ... tadi kata tak marah. Isytifar cepat-cepat ... heeeee

Saya berdiri je depan pintu ... baru enjak setapak. Bila saya masuk dorang dua-dua nie betul-betul kat belakang saya. Sorang kiri sorang kanan! Memang takda kesedaran sivik tul! Saya memang perasan  sesetengah orang kalau masuk lift tu ada dia sorang je ... mesti nak berdiri sampai hidung terkena pintu lift!

Memang ini peel orang yang tinggal kat apartment ... terutama *maaf cakap* Melayu! dah-dah tu orang yang tinggal kat kuarters Kerajaan. Masuk lift jangan haraplah kau nak dapat senyuman yang menawan. 

Bab senyum nie satu hal .... saya ni kalau dah tahu tinggal satu blok, nak juga senyum! Tapi bila 2-3 kali senyum orang asyik mencuka je ... tarik muka 14 terus saya jadi malas nak senyum-senyum lagi dah! Nanti orang cakap giler pulak senyum sorang-sorang. Macam senyum kat dinding tu!

Moral entri nie : "Jangan ingat lift tu dibina untuk diri sendiri, ia sebenarnya untuk di kongsi!"

Terima kasih baca hingga NOKTAH YANG TERAKHIR!


CK : Cuba kalau senyum pagi-pagi, kan murah rezeki tu!!

8 comments:

  1. wah, kalau KAMI pulak, bila masuk lift mesti nak diri paling tepi, dekat dengan dinding. agaknya dah biasa dari dulu sampai sekarang. :)

    ReplyDelete
  2. kalo uya tue mmg dh sound dh tue hehehe

    ReplyDelete
  3. Nak ambik ksmptn je tu.. Pcyelah! Huhuhu~ =D

    ReplyDelete
  4. kesiannya...


    nilai akhlak org zaman sekarang makin terukk...

    ReplyDelete
  5. sbr je lh..
    mmg ptt pn klu geram tu..

    ReplyDelete
  6. sabar cik kamoo..baru best dlm hdup ada bnda yg mcm ni,meriah skt..tp bab snyum mmg sy akui,ssh tul org nak bls snyumn kte,apatah lg nk bg salam..sy pun hairan,pegi mana ntah budaya senyum dan salam dalam kehidupn org melayu yg mjortinya islam!!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!