Saturday, July 2, 2011

Dear Sister That I Love so much...

Assalamualaikum ...

Kau tak bangga ke punya adik mcm nie? Dia tahu sahaja bila masa saya sedih dan sedang berduka sebab apa yang berlaku di sekeliling saya. Saya ingat lagi masa saya ditinggalkan oleh si dia, adik saya inilah yang bantu buat saya bangun semula selain mak ayah! Dia bantu saya merawat hati masa tu. Dia yang teman saya bersiar-siar di tasik Kelab Golf Darulaman (KGD). Dia selalu bagi saya nasihat.

Umur dia dengan saya berbeza 12 tahun! Walaupun dia malas masak ... dan dah nak bertunang dan kahwin, tapi pemikiran out of box dia selalu saya terima. Tapi biasalah orang muda dan orang sekarang ... lebih melihat kebendaan dan semuanya nak cepat dan sekelip mata!

Dia adik bongsu saya! Satu-satunya yang amat concern ttg diri saya. Walaupun kami sering bertelagah pendapat dulu. Dan dia selalu tak boleh terima sikap saya yang cerewet dan seakan perfectionist. Dulu dia kat kampung ... dan sekarang dah tinggal dengan saya! Dulu kalau balik kampung ... suka sangat order nasi goreng cili api dengan saya! Tak pun dia akan pujuk-pujuk suruh saya buat laksa kedah!

Selalunya bila sedih or tertekan ... saya lagi banyak menulis kat FB! Sejam entah berapa banyak wall post yang saya buat. Dari situ dia selalu perasan yang saya memang "not in a good mood"! Then today ... dia buat some notes utk saya as a nasihat!

Sapa yang tak bangga punya adik mcm nie ... biarpun kadang-kadang dia pun buat kakak dia yang sorang nie menangis! he he he ....



Korang tak boleh baca dengan jelas?? Meh ... meh ... baca kat bawah nie!

Kakak
jangan kita susah-susah berusaha untuk membuatkan semua orang suka kita. Kerana kita juga tidak susah-susah berusaha untuk menyukai semua orang.

Serta,

jangan kita sungguh-sungguh cuba menjelaskan diri kita pada orang sehingga mereka faham seratus peratus.Kerana jika orang  sungguh-sungguh cuba menjelaskan diri mereka pada kita pun,belum tentu kita faham seratus peratus.
We take things as it is.They keyword here is: redha. :) 

and i always live with this code,“if things are meant to be, then its meant to be”

I love my sibs - walau ditolak faktor pandai, cantik dan berbakat. :)Hahaha.

Love you kakak.



Masa baca! Siyes ... menitis juga airmata nie!! Saya kan jenis sensitif ... bila dia buat notes tu, saya tahu betapa dia amat sayangkan saya! Dan kami punya cara masing-masing untuk luahkan perasaan sayang tu. Ada masa dia buat saya tak puashati. Dulu saya rajin menegur apa yang saya tak suka dia buat, tapi sekarang dah kurang ... sebab saya nak lihat sejauhmana dia bijak jalani kehidupan ini!!

Saya tahu dia hebat dari saya ... serba serbi tahu! Mungkin sejak dari kecil dia telah terdedah dengan perkara yang up to date! Yelah ... dia lahir zaman bila. Kemudian sekolah kat bandar ... tak macam saya yang sekolah luar bandar! he he he .... tapi tak kisahlah apapun. Cuma yang saya tahu dia sayang saya. Dah cukuplah tu! Apa lagi yang saya nak ... kan?? Tak cukup bangga ke punya adik yang mcm tu ... time kau down gila ... tiba2 dia bagi support tanpa kau sedar dan tanpa kau harap pun!!


Pastu my adik siap ada tinggalkan comment yang agak kasar bagi saya ... he he he!! Jangan buat macam nie ye my adik ... biarlah apa pun orang nak buat kita!


 jom masak. lapaqqq..hahahha.*idw you to get hurt! seriouslly. i kill people okay, i kill people who treat you bad! hahhahahahahhahah

Takpelah adik ... takpa! Akak mu nie masih kuat lagi hadapi. Tapi bila dah jenis asik menitis airmata je .. nak buat macam manakan! Apapun mak ayah tahu akak mu nie sangat kuat orangnya! heeeeeeee. Walaupun adik tak pandai buat telur dadar ... tapi ....


ADIK! KAKAK LOVE YOU TOOOO!


Adik korang camne?? Mesti sayang korang jugakkan! Woooo bangga sangat dapat adik macam nie!!


Terima kasih baca sampai NOKTAH YANG TERAKHIR!



CK : Lapar pulak dah!!

4 comments:

  1. serius.. aku pun menitis air mata bila baca note adik ko ni...hahhaah

    ReplyDelete
  2. untungnya dpt adk cm tu..sy xde adk pmpn,tp sy blh selami kgmbiraan awak,dn sy xmnghrp pun adk2 laki sy buat cm tu kat sy,ckplh bg sy klu diorg ingt allah,mak,ayah&bhgia dunia akhrt..tuk awak..jgn buat org yg mnyanyangi awak sdh dsbbkn mliht awak sdh..

    ReplyDelete
  3. time ksh sbb sudi gak jengok ke blog sy yg xdela "segah" mana pun..apa2 pun sy dh mula brmnt nk jengok blog awak stp hr,seriusss!!blog awak best..bkn smbg kosong..SALAM PRSHBTN DR SAYA CONAN..,MG AWAK SGRA JMPA PNWR TUK KSDHN AWAK,JGN ROSAKKAN NIKMAT AWAK D SBBKN SEORANG HAMBA!!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!