Thursday, July 14, 2011

"Sorry! Saya Memang Geli ...."

Assalamualaikum ...

Penyakit geli memang ada di mana-mana. Tak kira lelaki atau perempuan. Ini bukan geli yang bukan-bukan ya. Sila betulkan saraf di kepala dengan segera kalau dah mula fikir bukan-bukan! Kalau perempuan nie geli dia macam-macam ... geli tengok tikus, lipas, pacat, lintah, ular dan seangkatan dengannya!

Saya pula ada satu benda yang memang geli geleman dan buat hidup saya tak keruan! Teruk penyakit geli nie. Tapi bila korang tahu mesti korang rasa nak gelak guling-guling sambil hentak-hentak kaki! Saya pun pelik kenapa punya penyakit geli macam nie. Kadang-kadang bila saya dengan kawan-kawan and my adik, mesti diaorang akan cakap, "eh! kau nie apahallah...benda mcm nie pun nak geli. Ntah pape..."

"Sorry! Saya memang geli ......... saya memang geli kalau kereta saya kotor!"

Itulah masalah saya yang sukar untuk diatasi! Geli kalau kereta sendiri kotor! Nak kata saya nie jenis pembersih yang keterlaluan pun tidak! Pengemas tu ... memang iyalah! Cerewet lagi-lagilah iya! ha ha ha. Kadang-kadang adik saya ngomel, kereta dah cun tak kotor pun saya bising kata kotor. Mulalah dia bengang. Walaupun penyakit cerewet agak kurang, tapi masih sukar diatasi!

Minggu nie saya memang tension sangat bila si keretaku itu tak berbasuh! Dah stress seminggu sebab kereta kotor. Lepas tu kalau berhenti kat traffic light rasa orang lain pandang saya macam saya  nie bawa lori sampah! Serius geli geleman tengok si keretaku yang kotor serta berhabuk! Nak basuh memang tak berbaloi selagi tak habis Floria 2011. Sebabnya parking kat Floria 2011 tu jenis berhabuk, basuh pun tak guna sebab saya kena pergi tapak Floria 2011 tu selalu. Huh! tension dan geli dengan kereta kotor camtu.

Sebab keretalah kalau boleh saya nak beli rumah teres, nanti senang basuh kereta depan rumah je. Saya pun tak perlu bazir duit pergi car wash! Kata cerewet ... harus basuh kereta hari-hari sampai pudar colour yang ada. ha ha ha ...

Biasanya saya pergi car wash 2 kali sebulan! Makna RM20.00 sebulan untuk mandikan kereta. Kalau rajin ... seminggu sekali. Itu dah kira macam kayalah jugak. Maknanya sebulan RM40.00! Banyak jugak. Dulu, masa stay dengan abang .... memang seminggu 2 kali basuh kereta sendiri. Terlalu geli nak naik kereta kotor.

Sekarang nie, ada masanya terpaksa terima kereta kotor sebab takda masa nak pergi car wash! Tapi diri still rasa geli geleman. Mulalah melalak kepada siapa yang sudi dengar, "nak basuh kereta ... nak basuh kereta!".

Rasanya esok kena juga cari time pergi cuci kereta! Dah tak boleh tahan dengan kereta yang kotor dan berhabuk. Jatuhlah saham kalau lalu depan pakwe-pakwe mirip Aaron Aziz nanti kalau naik kereta kotor ... ha ha ha!

So, korang fahamlah ye yang saya nie bukan geli bukan-bukan 18sx tu tapi geli geleman dengan kereta sendiri yang kotor! Oklah mata dah mengantuk! Nak tidur dulu ... terima kasih baca hingga NOKTAH YANG TERAKHIR!




CK : Kereta terabai sebab minggu nie agak busy! Sadis tengok kau tak cun tau mybee ....

5 comments:

  1. sme mcm kakak saye, kalau busy nyk kerja. kerera maybee die pun da nmpk mcm lori smpah,hehe

    ReplyDelete
  2. ni kira rajin basuh keta la ye,kira 3 kali sari la ye bsuh...hehehe..

    ReplyDelete
  3. cehhh...ingtkn geli kenape tadi. ahahahaaa.

    ReplyDelete
  4. first time ni dengar orang ada geli dengan kereta kotor, heee. :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!