Tuesday, July 19, 2011

Zahiril Adzim Di Genggaman!

Assalamualaikum ...

Sejak ENTRY INI saya selalu bergegas ke MPH Alamanda! Hanya kerana ingin mencari satu buku yang buat saya teruja. Mungkin bukan lagi rezeki pada masa itu, balik dengan tangan kosong. Akhirnya asyik ligat di kepala di mana perlu saya mendapat buku yang satu ini. Kepingin terlampau! Ingin tahu apa yang menarik di sebalik setiap helaiannya! Rata-ratanya mengatakan buku ini indah dibaca.

Ahad petang adik saya sms, "BOGEL MENUJU TUHAN ADA DI MPH ALAMANDA!". Senyum. Suka. Teruja. Semua ada. Sms dibalas, "TOLONG BELIKAN! NANTI AKAN DIBAYAR KEMUDIAN!".

Petang semalam adik saya belikan! Yang dicari berada digenggaman. Tunggu masa untuk dikerjakan. Laju membelek setiap helaian tanpa sebarang pemahaman terlebih dahulu. Akan dihayati kemudian! 

Tapi ada satu puisi buat mata terhenti lama! ITU ADA JAWABNYA - Buat si wanita hari ini - Shera Aiyob. Saya sudah jatuh cinta dengan puisi berkenaan! Serius sangat suka ... 


... Tapi percayalah, hakikatnya bukan kau
yang tidak sempurna, tetapi aku.
Aku yang kekurangan sini dan sana,
kerana itu lagak ku begini
Kau cukup sifatnya dari mata aku,
dari hati dan jiwa

 .... dan saat ini kau tiada,
aku lemah menagih
kewujudanmu.

-zahiril adzim-

pulat cepat, please
Aku rindu.




akan ku selak diri mu dari satu dan satu ....


akan ku ratah isi mu ... dari satu titik ke satu titik!

BOGEL MENUJU TUHAN - ZAHIRIL ADZIM!
akhirnya di genggaman!

Terima kasih wahai adik kerana tolong belikan .... bayar kemudian! ha ha ha



CK : Selak dan faham! Pastinya ambil masa yang lama

7 comments:

  1. owh terujanya! me also find this book, tapi sadis asyik tk jumpe je. hoho.

    ReplyDelete
  2. tapi knp ada remote astro tu CK.hehehe

    ReplyDelete
  3. zahiril adzim ade buku sendiri eh? nice..

    ReplyDelete
  4. waa...agak ganas ayat puisi buatan sendiri itu..tp puitis dan membuai la ayat-ayat puisi dia..

    ReplyDelete
  5. Hani > ajak mR.Z dtg MPH Alamanda

    June > okee

    Rara > hiasan tu

    Uya > buku pertama dia kot

    Nora > terganas dgn sendiri

    ReplyDelete
  6. ada dgr gak psl buku ni..best x??dia cte psl novel ke psl khidupn dia??

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!