Saturday, December 10, 2011

"Cepat-Cepat Turun ... Dah Nak Habis Dah!"

Assalamualaikum ...





"Cepat-cepat turun .... dah nak habis dah!" ...

Aku : "Apa yang nak habisnya ... nak turun mana?"

"Laaa ... cepatlah turun, gerhana bulan malam nie. Cepat turun dekat surau!"

Aku : "Saya dalam rumah nie ... tgh tengok Majalah 3. Tengok kat balkoni ajelah!"

"Turun je sekarang nie, cepat siap .... kat balkoni mesti tak nampak!"

Aku : " Yelah ... saya turun sekarang!"



Aku pun terkedeklah siap pakai jeans semua. Pergi dekat surau. Terlangut-langut pandang langit gelap. Aku sorang pulak tu. Memang tak nampak pun kalau tengok dari balkoni rumah aku. Sempat jugalah awal malam tadi aku tengok gerhana bulan. 





Macam inilah rupanya gerhana bulan ye?? [SUMBER]

Gerhana bulan punya pasalkan. Aku tak turun kang sure dia merajuk. ha ha ha. Walaupun bukan dia  yang ada kat bawah pun. Macam dia untunglah, duduk rumah tinggi, memang mengadap langit luas terbentang. Aku pula, rumah tingkat bawah ... kau melangut pun nampak rumah orang!


Sambil tengok gerhana, sambil layan telefon.


"Awak nampak tak bulan gerhana tu?"

Aku : "Ar nampak ... dia dah nak hilang sikit-sikit!"

"Awak pandang tengok ... dia dah malapkan. Eh! awak nampak tak ada kapalterbang menuju ke rumah awak tu?"

Aku : "A'ahh nampak ... dia dah nak hilang!"

"Halaaah ... dah kecik, dah jauh dah!"




Dari cerita gerhana bulan dah terus ke kapalterbang. he he he. aloo looo sweetlah kamoo kan. Tadi dia dah siap nak merajuk sebab aku tak nak turun. keh keh keh. 1st time aku tengok gerhana bulan!!






CK : Tengah layan cerekarama AKU UNTUK SIAPA!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!