Saturday, December 24, 2011

SISEM BARTER PRESINT 9 - PRESINT 5

Assalamualaikum ...



Pagi tadi aku bangun agak lewat, sebab malam tadi aku tak boleh tidur. Tengah bersedih. Pasal Si MB. Nak tahu kenapa, nanti aku cerita. Bila dah bangun lewat, aku siap kemas rumah dan masak. Pergi dapur tengok bekas-bekas makanan yang Si June bagi adalah dalam 2-3 yang belum aku pulangkan. Kami selalu bersistem barter. Tetapi sejak dia cuti 2 bulan nie, dialah rajin memberikan juadah kat aku.


Semalam masa pergi ambil adik Si MB dekat SJMC, aku sempat beli roti putih top bakers yang memang jadi kegemaran aku. Aku dah plan nak buat roti lapis daging berkeju untuk Si June dan dalam masa yang sama nak pulangkan bekas-bekas makanan dia tu. Aku niekan masih ada jiwa kampung, mak aku cakap dah orang bagi kita makanan dengan berbekas cantik, so pulangkan jangan pula bekas kosong. Faham-fahamlah ye. he he he. Disebabkan itu, amalan berkenaan aku masih dan cuba teruskan. Insya-Allah. Orang berbudi kita berbahasa ye dak??


Tadi, aku terus ke Presint 5. Hantar roti lapis daging berkeju dekat si June. Sorry gambar tak sempat ambil. Tak sempat sebab aku kalut nak siap-siap pergi office lagi. Nak siapkan SKT katakan. Bila sampai kat rumah June, aku cuma tunggu kat bawah je. Aku nak cepat. Selalunya dialah turun ambil.


Tak sangka pula, akan wujud sistem barter lagi. Sistem barter Presint 9 ke Presint 5 dan begitulah sebaliknya. Aku rasa sampai ke sudah tak akan habis sisterm barter antara kami.




Si June bagi aku mee goreng special pulak. Penuh dengan ayam dan daging. Dapat juga aku buat lunch dekat office. he he he. Untung juga sistem macam nie, tak perlu aku susah payah masak banyak-banyak benda. Masak 1 masakan tapi dapat rasa 2 masakan. Ok kan ...



Teringat time bulan-bulan puasa dulu, masa kecik-kecik kerja aku pergi hantar kuih rumah mak ngah dan makcik aku. seronok sungguh!






CK : Sambung buat SKT!! Sedaih sebab hard disk kami hilang ... dalam tu ada macam-macam gambar dan dokumen!!

7 comments:

  1. Untunglah ada orang nak masak makanan. hehehe.

    ReplyDelete
  2. alaaaahaaai
    suwiiitnyeee
    tkr2 makanann :))

    ReplyDelete
  3. bestkan mcm tu. lebih ertkn silaturrahim. eh terliur tgok mee tu.

    ReplyDelete
  4. @aimie amalina he hehe suwit nau....tingat zaman kocik2 dolu

    ReplyDelete
  5. @NHY Insya-Allah, harap tererat selamanya. Amin

    ReplyDelete
  6. weh weh.. nak juga.. hehe.. tak balik aloq jangguih la.. lepak rehat shah alam je.. hehe.. pe cer cik akak?

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!