Wednesday, December 21, 2011

INI PUN DAH CUKUP

Assalamualaikum ....




Rasanya dah sebulan mood memasak aku hilang entah ke mana. Rasa macam hanyut ke Laut China Selatan je. Tapi, harap-harap tak jauhlah hanyut. Aku dah rindu sangat nak masak. Nak membaking semua ada sekarang ni.


Tapi, bila jenguk fridge .... banyak barang yang kurang. Barulah tersedar, 2 bulan juga aku belum beli bahan mentah macam selalu. Risau kalau beli akan rosak sebab aku tak kesempatan nak masak. Rugi nanti. So, minggu depan aku nak pergi shopping untuk dapur comel aku.


Malam ini aku cuma masak yang simple untuk dinner tadi. Bubur nasi vege-vege yang mantop! Janji boleh tidur lena, ini pun dah dikira cukup Alhamdulillah. Dekat tempat lain ada yang tak makan, dapat makan bubur nasi vege-vege ini pun aku dah sendawa berkali-kali. Alhamdulillah atas rezeki pemberianMu Ya-Allah!




Semua jenis sayur yang ada dalam frige tu aku campak. Bunga kubis, tomato, carrot dan kentang. Campur hirisan ayam yang tak seberapa then goreng anak ikan bilis. Yummieeeeeee ...








CK : Kalau dia ada kan best, dia suka makan bubur nasi! ermmmmm

6 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!