Wednesday, December 21, 2011

LELAKI, TERIMA KASIH DAN MINTA MAAF

Assalamualaikum ....




Selagi tak tulis pasal Lelaki, Terima Kasih dan Minta Maaf, aku semacam tak puashati. Seolah rasa ada benda yang tersangkut dikerongkong sempit aku.


Aku tak faham kenapa lelaki susah nak cakap terima kasih  bila kita tolong dia, bukan semua. Segelintir!

Aku tak faham kenapa lelaki susah nak minta maaf bila buat salah dengan kita, bukan semua. Segelintir!


Aku rasa Terima kasih dan Minta Maaf hanya 2 patah perkataan. Tak terbazir air liur kalau ucap. Malah tak rugi pun. Itu fikiran perempuan macam aku fikir. Tetapi fikiran lelaki yang rasa berat nak ucap, mungkin rasa Terima Kasih dan Minta Maaf mahal giler. Atau ego??


Lelaki, terima kasih dan minta maaf. Lelaki, kalau anda bijak ... 2 patah perkataan ini perempuan sangat suka. Dia akan rasa dihargai. Bukan balasan kebendaan yang diminta oleh pasangan anda yang bernama, perempuan sebab bukan semua perempuan itu materialistik. 


Lelaki, bukan bermakna kalau anda tak ucap terima kasih dan minta maaf anda tidak bijak. Cuma, mungkin kurang bijak ..... mengambil hati pasangan atau insan-insan yang anda sayang dan mereka menyayangi anda.



Jangan tunggu sudah hilang dari mata, baru terasa nak meluahkan kata, "TERIMA KASIH awak tolong saya!" atau "Saya MINTA MAAF buat awak terluka!".




Fikirlah sendiri ..... ini mungkin yang aku rasa. Kita manusia, rasa kita berbeza. Peace!





CK : Kawan, kalau awak baca entry ini .... entry ini untuk awak! Sebab awak lelaki. Walau kita kawan, terima kasih dan minta maaf itu perlu selagi kita ada ikatan persahabatan.

8 comments:

  1. btl la kak.. sshnya dgr 2perkataan tu dr mulut diorg.. ego setinggi gunung.. usungla ego tu smpi bebila, jgn tibe masa, menyesal tak sudah.. kenkadang suh mnta maaf br la terhegeh² nk ckp.. tu pun sgt xikhlas..

    LELAKI = EGO!!!

    ReplyDelete
  2. memang betul. SEGELINTIR lelaki ni berat mulot sangat just nak say thank you. bukan susah pon kan??

    ReplyDelete
  3. CK tu lah sebabnya dorg kata lelaki EGO.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!