Monday, December 12, 2011

Terbuang Yang Menjadi Duit aka Wang!

Assalamualaikum ...








Meja kerja aku bersepah. Banyak kotak-kotak terisi kertas terpakai
Sabtu lepas, aku kemas-kemas meja kerja aku.
Semangat nak sambut 2012! Azam kerja baru sempena SBPA!


Ini hasil selepas aku kemas meja aku.
Kertas terpakai, aku tak buang tapi aku jual.
Angkut ke Pusat Kitar Semula Putrajaya.


Alhamdulillah .... dapat juga RM36.00!
Duit ini aku masuk tabung dan siapkan satu buku nota keluar masuk.
Nak kumpul sampai jadi RM200.00, nak pergi jalan-jalan ke Jonker Walk, Melaka!



Lepas nie semua kertas terpakai, aku akan kemas dan .......... kitar semula yang menjadi wang!








CK : Aku masih confuse kenapa pusat kitar semula beli minyak masak terpakai dengan harga RM0.80, nak buat apa minyak tu?

5 comments:

  1. kalau jadilah... next Thursday, 15 saya dah kat Jonker Walk hahahah

    ReplyDelete
  2. @pizli memang la byk....dah setahun terkumpul bwh meja. nak buat balut belacan...tak jd tokey belacan plak. baik juai....he he he

    ReplyDelete
  3. minyak masak terpakai tu akan diguna semula, ditapis dan disaring hingga jernih kembali, di pekkan dan dijual semula.. Itulah dia minyak yang dalam peket2 tu... Boleh tengok blog Kak Jee : www.dapurkakjee.com

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!