Thursday, December 8, 2011

Sanggup Tidur Dan Bangun Balik Gara-Gara 10 Awesome Years!!

Assalamualaikum ....




Malam tadi, aku balik kerja dalam 10.00pm. Penat sangat. Sampai je rumah aku dah terjelepok atas sofa coklat yang jadi kegemaran ayah bila dia mai rumah aku. Serius letih sangat. Kerja tak bertimbun sangat tapi aku memikirkan ada kerja yang belum siap. Sebab tu kepala aku jadi penat dan badan aku mula letih. Hujung tahun, semua laporan aku nak kena compile.


Disebabkan malam tadi aku dah stanby untuk tiket RM0.10 dari Airasia, jadinya aku cuma tidor tidor ayam. Tak lena sangat. Sebelum tidor aku dah set jam 11.30pm mesti jaga. Sekali kau, betul-betul tertidor. Jaga-jaga dah 12.10am. Terus bangun pergi mandi dan on lappy! Gigihkan aku ... ha ha ha. Tiket murah punya pasal. Nak book tiket balik Aloq Staq dan pergi melancong!!


Sekupang ja! Pandailah hangpa pilih tarikh ... kadang-kadang tak terkena yang sekupang nie. Set tarikh elok-elok. Booking period dari 8 December - 11 December 2011.


Tiket sekupang, sapa yang tak mau! Tapi sekupang nie belum  termasuk tax lagi ye anak-anak. Dulu aku rajin book tiket airasia balik Aloq Staq. Memanjang dapat murah! Pergi balik KUL-AOR baru RM15! Lagi murah dari naik bas. Cepat pun cepat sampai ... 10 tahun lepas naik bas, KL-Aloq Staq pergi balik RM50.00. Sekarang nie satu hala dah RM50.00. Pergi balik dah RM100.00! Baik naik flight!



Mula-mula taip www.airasia.com, mak aih tak boleh masuk! Try banyak kali pun tak boleh. Naik benganglah juga. Mana tak bengang kalau asyik dok keluar menatang  .... bzzzzz bzzzzz ja!! Tiba-tiba terfikir nak login id. Sekali boleh. Bila aku dah pilih nak pi mana dan bila, tekan next ... keluar error pulak dah! Kus semangat dan mulalah rasa nak pi tidoq dan mimpi indah. ha ha ha


Gigih sangat, but last sekali kau error kan!!

Terus aku usaha dengan gigih, lagi dah lagi. Bila dah siap isi segala sekali lagi, masuk waiting room airasia.com pulak dah! Sapa yang gatai nak dok waiting room. Cheq tak mau lah! Nak terus book dan bayaq nie. Geramnya aku.

Hang ingat aku nak dok waiting room sampai pagi 11 December ka?? Aiyooook


Doklah ternganga dalam waiting room. Waiting ... waiting sampai naik cemuih! Rasa kalau tidoq nie dah sampai London kot mimpi. Kot ajelah. Sebelum nie, takda mimpi-mimpi pun sampai situ. he he he





Airasia.com nie memang menguji kesabaran aku menunggu ... sangat-sangat teruji! Aku tau ramai yang masuk web airasia semalam sebab tiket dia sekupang woi! Sekupang! Jadi aku adalah antara yang ramai tu. Sanggup aku tidoq dan bangun balik gara-gara tiket sekupang nie. 10 awesome years nie memang gggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!




Adoi!! Agak-agak aku boleh book tak tiket tu???





CK : Letih menunggu ....

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!