Tuesday, December 13, 2011

Wishlist Terbengkalai!

Assalamualaikum ...





Awal bulan Disember lebih kurang 2 minggu lepas ada cerita pasal nak beli TV LCD 32" [KLIK SINI]. Itupun sebab TV kecik kat rumah aku buat hal. Kadang-kadang ada gambar, kadang-kadang gambar hilang. Dah macam dengar radio. Tension! Kalau dapat kat adik aku, dia main ketuk-ketuk je TV tu sampai keluar gambar. Sayu hati aku tengok. But pernah jugak 3-4 kali aku buat benda yang sama bila geram. ha ha ha. Tapi aku tepuk tak sekuat adik aku rasanya. he he he


Hajat nak beli TV LCD tu memang dah ada. Memang wishlist 2011 pun. Duit pun hampir cukup. So, aku plan gaji dalam minggu depan boleh top up duit tu cukup-cukup then pi beli TV terus. Tak larat sangat nak tengok TV tiba-tiba gambar jadi sebaris. Tension weh! Aku nie kalau nak sesuatu memang aku usaha lebih sikit, so bagi golongan sederhana yang hidup single mingle nie ... kenalah kumpul duit. Ambil masa sikit. 


Aku sanggup main kutu dengan kawan-kawan office adik aku dan kumpul duit OT kalau adalah! Duit kutu dah dapat, duit OT pun sudah ... cuma nak top up sikit aje lagi. Yelah, aku nie jenis kalah membeli menang memakai. So, aku nak beli sekali tapi pakai tu biarlah dalam tempoh yang panjang. Bukan senang cari duit beb! Jadi, jangan nak membazir tak tentu pasal. Bukan kedekut, tapi berhemah berbelanja.


But Ahad baru nie, abang aku call adik suruh balik Angkasa Indah. Amik TV katanya. Aku pun ...errghhh erghhh ... pehal pulakkan! Rumah dia ada 2 TV, takkan tiba-tiba nak bagi aku. Mesti bersebab ye dak?? Rupanya dia dah beli TV LCD 32" yang aku survey tu. Toshiba Regza ... then dia cakap dia kasi free TV Sanyo 21" tu kat aku. Aku pun tak terkata apa. Cuma aku cakaplah kat abang, "aku dah plan nak beli TV LCD nie minggu depan ... ko, awal lagi dah beli!".



Lebih kurang macam inilah TV yang abang bagi dekat aku. Terima kasih abang ....


Abang aku cakap, tak payah beli ... membazir! Pakai je apa yang dia bagi. Lagipun Sanyo tu baru 2 tahun pakai katanya. So, terbengkalailah wishlist aku bab TV LCD tuh. Nak kata apa dah kan ...! Tanya MB, wajar ke aku beli LCD tu juga. Dia pun cakap jangan membazir! So ... tak jadilah jawabnye! Adik aku ingat abang nak bagi TV Sharp 29' tu ... hu hu, sapelah nak angkutkan!


Cuma sekarang nie aku plan duit TV LCD tu aku nak beli kamera compact. Belum survey lagi camera apa yang nak beli. Tapi aku takdalah guna semua bajet yang nak beli LCD tu, mungkin guna separuh daripadanya sahaja dan selebih tu aku top up ASB kot. Tengoklah macam mana nanti ...


Banyak jasa, aku pakai dari tahun 2005, tapi usia TV ini dah lama. Rasanya dalam 20 tahun adalah kot. Yang ini SIL aku bagi masa aku tinggal dekat rumah sewa dengan kawan-kawan. Masa tu, mana ada duit nak beli TV. he he he [sumber gambar ... google]


Ini TV brand NEC 14" yang jadi kenangan. Tapi aku rasa nak hantar juga baiki. 4 tahun lepas pernah baiki, kos dalam RM100. Kalau baiki boleh letak dalam bilik tidur aku. he he he. Tengok TV kecil sambil baringlah lepas nie. ha ha ha



Tapi hati aku masih lagi nak beli TV LCD ... tunggu nikahkahwin tukar TV besaqlah. he he he.






CK : Rezeki tak disangka. Apapun terima kasih abang and kakak!

2 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!