Sunday, December 11, 2011

Tukar Menu Melalui MMS!

Assalamualaikum ...






Semalam petang, aku ajak MB makan dekat luar sebelum balik rumah masing-masing. Tapi dia tak nak, katanya dah lambat dan dia nak siapkan segala kerja office di rumah. Kerja dia nie banyaklah sangat, sampai angkut balik rumahkan??!!. Tapi memang dia macam tu, kalau kerja tak sempat siap di office, dia mulalah relahati sambung kerja kat rumah. Sentaplah aku kejap.



Aku memanglah lapar, sebab lunch semalam aku cuma makan mushroom soup hot-can. Nanti aku story mory pasal mushroom soup yang sedap nie. MB tak nak makan luar, aku malaslah nak memaksa. So, bawalah haluan hidup masing-masing.


Bukan main lagi dia punya bahan-bahan maggi nie ... semua benda dia letak!!


Sambil aku lepak dok layan cerekarama, MB mms gambar maggi goreng dia! Perghhh ... memang buat lapar aku meluap-luap dan melonjak-lonjak! Terus aku pergi dapur cari maggi juga, malangnya dah habis kot. Perut dah keriuk semacam. Suka tak suka, aku kenalah masak nasi (nasi nielah aku elak sangat makan malam-malam kecuali teringin sangat!)


Aku godek frige, ada udang dan petai. Buatlah sambal petai dengan udang. Lepas tu goreng ikan bilis sikit. Cukuplahkan ... lagipun malam. Asal larat tarik kain selimut cukuplah!


Nasi putih letak kicap + ikan bilis goreng dan sambal petai udang. Ulam sayur kobis!!


Setelah 40 minit memasak, akhirnya jadilah macam gambar kat atas. Diet? Sorry ... perut tengah keriuklah sangat. Kang tak boleh tidur pula sebab lapar! Dah siap masak, turn aku pulak MMS. Tukar menu melalui MMS di zaman teknologi niekan??



Sorrylah, hari ini dah 2 entry pasal makanan .... he he he





Madah pujangga : Waktu akan terasa lambat bagi mereka yang menunggu, terlalu panjang bagi yang gelisah, dan terlalu pendek bagi yang bahagia. Namun waktu adalah keabadian bagi yang mereka mampu bersyukur.







CK : Kalau hari nie dapat pergi jalan-jalan kan seronok!

9 comments:

  1. sedap pulak menu nasi tu..


    ahhhhh....lapo2

    ReplyDelete
  2. sedapnya sambal udang petai tu..yummy3x!

    ReplyDelete
  3. sambal udang petai memg favret akak tu,,sanggup gk msk mlm2 camni ek,,klu akak biskut kering cicah milo jer,,

    ReplyDelete
  4. Meleleh air liur tgk... Huwaaaaaaaaaaa!

    ReplyDelete
  5. @miss inna my peberet tu....nampaklah kampung sket klu makan petai he he he

    ReplyDelete
  6. @missina Bsikut takda kak...so, suka tak suka masak gak sbb lapaq sgt

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!