Sunday, December 4, 2011

Dia Rajin Bila Aku Takda ...

Assalamualaikum ...





Tayang bihun goreng pagi-pagi. Tapi ini bukan menu breakfast aku pagi nie. Bukan, bukan! Menu nie milik MB malam tadi. Dia goreng sendiri. Kemudian siap mms aku. "Makan malam mee hoon goreng!". Katanya. Tak dinafikan MB memang pandai masak. Dan dia akan menjadi rajin bila aku takda kat Putrajaya. Sebabnya, takda siapa nak temankan dia makan luar dan lagi satu dia tak boleh demand suruh aku masak pastu buat bekal.
 

Kalau dapat calon suami camnie, si isteri boleh bermalasan seminggu 2-3 kali. ha ha ha untung, untung!!


Sekarang aku dekat Angkasa Indah. Terjelepoklah MB sorang-sorang kat Putrajaya. Sedap-sedap layan cerekarama dia mms gambar meehoon goreng dia. Memanjang macam tu, sentiasa nak bagi aku berada dalam mood jeles. Asal aku tak ada je kat Putrajaya, mesti dia mms gambar makanan yang dia masak. Kejap-kejap maggi sup udang, nasi goreng USA ... nasi goreng kampunglah .... adeeeh!



Sejak aku kenal rapat dengan dia, aku paling suka dia masak nasi lemak. Dah lama dia tak masakkan nasi lemak untuk aku. Bila aku demand je, mesti dia cakap ... "awak ajelah yang masak, saya dah lupa skill!". Boleh?? Bila banyak kali demand, barulah dapat. he he he.



Bila tahu dia pandai masak, untung ... untung! he he he.





CK : Dah lama tak makan rendang ayam negeri sembilan. ngidam pula rasanya!

4 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!