Friday, December 23, 2011

NEGATIF, BOSAN DAN STRESS

Assalamualaikum ....




2-3 hari ini, keadaan aku agak serabut. Kepala dan hati aku entah kenapa berkecamuk semacam. Aku stress juga. Dalam masa yang sama aku bosan. Dan 2-3 hari juga aku pendam untuk tidak tulis sebarang perkataan bosan di mana-mana pun. Sama ada facebook, blog atau buku catatan harian aku. Jangan tulis perkataan negetif yang boleh merosak jiwa. Itulah pesan aku pada diri.


Tapi, aku tewas. Hari ini, petang ini aku tulis juga perkataan yang negatif itu. Bosan. Stress pun negatif juga. Aku tidak tahu apa yang ada dalam hati aku. Tapi aku tahu apa yang ada dalam kepala aku. Satu benda yang buat aku stress, SBPA yang tidak adil. Tidak puashati sungguh. 


Akhirnya semalam, utusan online mengkhabarkan SBPA ditangguhkan. Alhamdulillah, moga ada sesuatu yang bermakna. Pasal SBPA boleh stress .... teruk betul aku! Masa mula keluar pekeliling pasal SBPA, aku boleh siap mimpi lagi! Double teruk!!



Oke tak kalau buat macam nie, bagi hilang rasa bosan dan stress?? ahaks ...


Satu benda lain yang buat aku stress juga, pasal lelaki! Bukan pasal MB. Pasal lelaki di pejabat aku. Hari-hari tanya soalan menjengkelkan dan menyesakkan jiwa aku. Apa yang aku buat semua dia nak ambil tahu. Asal lalu depan meja kerja aku dan terpandang apa aku buat, semua benda dia nak tanya. Apa benda macam ini?? Tiada privacy lagi. 


Dia ingat aku suka dia tegur aku dengan hal yang remeh temeh sampai aku rasa ... erghhh semaklah!!  Aku bukan budak-budak bila dia nak buat kelakar macam orang tak cukup umur. Oh! Tuhan ... tolonglah! Aku tidak tahu berapa lama aku perlu berhadapan dengan mamat nie. Tenat rasa!



Dan satu perkara nie, aku tidaklah stress .... cuma menimbulkan kebosanan aku bila dia sibuk! Aku terpaksa makan sorang-sorang. Tak dapat pergi shopping. Tak dapat bertekak. Tak dapat meluahkan rasa stress aku. Siapa lagi kalau bukan si MB! Sibuknya dia sampai hujung tahun nie ....



Kadang bila aku tengok dia sibuk sesangat, aku rasa nak saja suruh dia berhenti dari kerja khidmat masyarakat tu. But bila aku fikir balik, macam kejam pulak. Itukan minat dia, aku perlu faham bukan menghalang, maka .... aku perlu telan ajelah!


Kesian kat aku ....




Ketawa macam nie boleh hilang stress kan .... kan ....






CK : Nasib badan .... nak buat macam manakan!

2 comments:

  1. buat donno je kat laki tuh..tak boleh bagi muka tuh..nanti lagi menyemak ;DD

    ReplyDelete
  2. Tak payah layan mamat tu, kak. Nanti dia makin mengada-ngada plak.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!