Sunday, January 20, 2013

BERBUSY-BUSY DI HUJUNG MINGGU SAMBIL BERANI BERIMPIAN

Assalamualaikum ....




Hye u'olls! Uih ... panjangnye tajuk entry aku hari nie ;=)



Sejak masuk tahun 2013, weekend aku sentiasa penuh dengan aktiviti. Kadang penat. Kadang seronok. Tapi semuanya berbaloi. Sibuk dengan join seminar, join akiviti dekat Putrajaya, siapkan tempahan puff/roti jala (rezeki, Alhamdulillah) dan macam-macamlah. Sampai rumah tak sempat nak kemas. hurmmmmm.


Semalam aku siapkan 100pieces mini puff untuk majlis tahlil. Then hari nie bangun awal. 5am dah berjegil. Join Langkah Ceria @ Putrajaya. Penat tapi best. Berpeluh satu badan. Ini pun aku baru je sudah jalan kaki. Amik 5km je. Mula nak amik 3km. Eh, cam dekatlah pulak. Terus up 5km. Nak amek 8km macam jauh pulak. Perasaan semua tu!


Bila hujung minggu berbusy-busy je, takdelah busy nak cakap bosan ke hape. Cuma aku tak sempat mengemas rumah je. Lipat baju. Haisssh, berlonggok kau!! Letih, baru sorang diri baju dah berlonggok. Esok-esok dah ada suami anak bagai .... double triple longgok baju. Ha ha ha ... mampus hari-hari kena tazkirah dek suami. Aku lagi suka ion terus hang daripada nak kena lipat pastu nak guna amek then ion. Oit leceh camtu. Kalau nak ion, sekali harung banyak-banyak terus! Jimat elektrik. Cuma penat berdirilah sket.


Kalau hari minggu camnie dapat pergi bercutikan best! Aku rasa macam dah lama je tak pergi bercuti. Tidur-tidur hotel. Eh, aku suka tidur hotel. Best sebab ada aircond dan bilik yang cun. But, kalau manjang nak tidur hotel, kopak duwet kau. So, every year mesti 3-4 kali melancong dalam Malaysia sudah semata-mata nak lalui suasana hotel yang besh tu ;=)


Oh, nak cakap .... start dari this Januari sampailah Jun 2013 ... penuh jadual aku dengan aktiviti melancong! Setiap bulan. Murahlah rezeki aku nanti .... dapatlah melancong jejauh. Next moth pi pantai timur, Mac pi Selatan, April pi Sabah .... Mei belum ada jadual lagi dan Jun pergi Bandung. Haaa amek kaw .... padat, sendat semua ada dah jadual aku. Dah la cuti aku tahun nie cuma 30hari je. Belum nak cuti raya + majlis nikah/sanding laie .... sapa ada cuti lebih sila sedekah kat aku.


Kalau dapat pergi bercuti kat sini kan best ... bangun pagi-pagi terjun laut! Duuushuuuuuummmm [sumber]
Ini pun best ... bleh jadi dugong terdampar. Ekeh keh keh ... [sumber]
Tapi .... kalau dapat yang nie lagi-lagi-lagi best!! muahahahahahha ..... hajat hati mau besar!
Impian mahu jelas, mana tahu satu hari nanti dapat pergi sini ....... oh! Paris .... aku datang ;=) [sumber gambar : abang google]
Tak pun Holland pun hokey .... aku jatuh cinta ngan Holland nie lepas abang aku outstaion ke sana 3-4 tahun lepas.
Uih, tengok gambaq dia macam best je Holland neh. Boleh letak dalam wishlist camnie ...
Untungnye la hai kalau dapat bercuti ke sini. [sumber gambar : abang google]



Tak dapat peri bercuti kat destinasi impian .... dapat tengok gambar jadilah. Letak dalam wishlist ... mana tahu murah rezeki nanti dapat pergi. Okeh, tak salahkan berimpian. Impian biar jelas. Tanpa keberanian, impian takkan menjadi nyata. Sekurang-kurangnya aku berani berimpian. heh, baguskan!


Okeylah happy weekend u'olls and have anice day !! .... Aku nak sambung berangan dan nak berimpian. Berani berimpian. Ermmmm mana lagi nak pergi untuk bercuti nie?? (sambil garu-garu kepala ... hahahahah)




#Tahniah buat Dr Sheikh Muszaphar ... wife dia Dr. Halina dah selamat melahirkan baby perempuan kat HUKM!! Wah .... bestnye ada baby. Suke suke.




CK : Sambung berangan sambil berehat ...

4 comments:

  1. alamak2 ... semua nie akak suke .. semua tpmt tuu akak punn suke ! ...
    aduhhh seronok kan dik ;)

    ReplyDelete
  2. wau bestnye bercuti2..
    banyaknya cuti 30 hari ??
    akak 14hari je.. sedey... (^_~)
    cuti yg ada ckp2 utk balik kg je.. sob sob sob..

    ReplyDelete
  3. wah seronok marilah kita memasang impiannn...

    ReplyDelete
  4. tempat impian juga tu, semoga tercapai impian nak ke sana. Jangan takut nak berimpian besar sebab kita ada Allah maha besar..kan? Doakan impian saya jadi kenyataan jugak!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!