Wednesday, January 23, 2013

UV 500 LAGI DAN TIPS MENAIKKAN UV BELOG ANDA

Assalamualaikum ....





Alhamdulillah, 2 hari nie aku dapat UV 500 lagi. Seronok sangat! Walaupun UV semalam agak menurun sket, tapi masih mengekalkan angka 500++. Sorry la 3-4 hari nie aku asyik share tentang UV belog aku. Sebenarnya semua ini adalah untuk memberikan aku semangat .... dan semangat untuk korang juga untuk terus blogging.


Semalam dapat 559 UV ... sebelumnya dapat 565 UV. Sikit jelah beza!


Bukan setakat UV je nampak macam dah bertambah baik, tapi followers aku juga bertambah. Terima kasih kepada yang sudi follow serta terjah belog aku. Cuma aku nak bagitahu  korang, jangan keliru antara UV dan followers ye. Walaupun korang tengok followers aku riban, tapi aku masih belum pernah menerima UV 1000++ untuk sehari. Belum pernah! Tapi aku akan usahakan sebaik mungkin. In Shaa Allah.



Untuk permulaan di awal 2013, aku rasa ini adalah sesuatu yang baik dalam dunia blogging aku. Kesungguhan diperlukan untuk aku upkan UV aku ke satu rentak yang lebih baik. Nak dapatkan pembaca setia agak susah, sebab ia bergantung kepada bagaimana kita menulis, cara penyampaian .... serta layout belog juga memainkan peranan. Salah satu sebab kenapa aku tukar layout belog ini kepada keadaan sekarang. Nampak lebih matang ... walaupun header cartoon tu tak pernah terlepas dari indentiti aku. Umur hanya angka, hati muda remaja! ha ha ha


Kalau korang nak tips macam mana nak meningkat UV belog sendiri kenalah rajin google. Belajar daripada yang pakar. Okeh, yang pakar tu bukan aku ye. Blogger lain. Aku baru kaji tips daripada IntanBerlian. Dia ajar cara-cara meningkatkan traffic belog atau UV. Memang seronok baca belog beliau. Template simple ... isi belog mudah faham. Selama nie aku jadi silent reader je dekat belog IntanBerlian nie. Bila aku godek-godek belog dia, baru tips rupanya mummy yang cun nieh!!


Antara entry dia yang menawan hati aku adalah CARA YANG SAYA LAKUKAN UNTUK UP UV! Secara jujurnya aku nak bagitahu, aku memang nak tiru style IntanBerlian nie. Boleh ye Puan IntanBerlian?? he he he ... minta izin! Nak berjaya kenalah tiru orang yang berjaya. Copy sebijik cara dia nak berjaya bak kata Dr. Azizan Osman. Aku dah 2 kali join seminar Dr. Azizan Osman nie. Best. Yang nie nanti aku ceritalah ye. Kalau ada masa.,


Untuk korang yang baru, macam aku ... ha ha ha ... bolehlah cuba cara yang disyorkan oleh IntanBerlian tu. Mana tahu kot menjadi. Tapi pelan-pelan kayuh dengan usaha yang berterusan. Kalau tak pecahkan ruyung, manakan dapat sagunye .... ye tak?? Nak berjaya kenalah berusaha .... dan istiqamah dalam melakukannya.



Aku harap korang tak segan silu nak belajar ye .... jadi blogger pun kena tahu caranya. Gali ilmu, mana yang baik ... amalkan! Boleh???





CK : Seronok dengan blogger otai yang tak kedekut ilmu! Sangat mengujakan!!

10 comments:

  1. memang haruslah kan. contohi org yang berjaya

    ReplyDelete
  2. thanks for da sharing...tahniah yew..bkn senang nak dpt uv camtu..pergh!

    ReplyDelete
  3. Tapi visitor dlm blogspot dan nuffnang beza banyak sangat laa. Camner ekk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak reti nk beza kak ... setahu saya dlm b/spot tu pageview je kan...eheheheh

      Delete
  4. Wah, banyaknya. Mieya nak cecah 100UV sehari pon susah. huhu

    ReplyDelete
  5. tq atas info yg dikongsikan...sedang belaja cara nak naikkan uv ni...slalu sehari dpt 100-200 je uv..:):)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!