Wednesday, January 16, 2013

NAK MAINTAIN UV BLOG 500 SEHARI!

Assalamualaikum ....





Aku ada azam tersendiri tentang blog kesayangan aku. Azam pasal diri sendiri pun belum buat lagi, tapi bab blog laju je buat azam yek? huk! Dulu, masa aku mula-mula nak serius blogging ... UV aku sehari dalam 20 UV je. Sila gelak. Tapi aku rasa korang dulu-dulu pun camnie jugakkan?? Dulu aku blogging sebab takde tempat nak luah perasaan. Nak share apa yang aku buat dan apa yang aku suka. Dan time tu hidup aku agak terumbang ambing dari segi perasaan. So, aku decide membahagiakan hati dan pemikiran aku dengan ada satu blog yang korang boleh baca. That's mean cam aku sharinglah. Sebab aku ada blog yang memang private untuk aku je. Blog yang nie memang untuk tatapan umum.



Makin lama menulis blog. Rasa makin best dah best. Eh, syok la plak ...
Time 3 tahun lepas, satu hape komen aku tak dapat. But, aku still enjoy berblogging.
Rasa bila blogging lapang dada aku dengan kesaratan benda bukan-bukan ataupun stress dekat opis.
Sekarang nie pun, ada gak entry aku yang tak dapat komen. 
Sebab blog aku nie ramai sangat silent reader!


Dulu, sehari aku UV   tak seberapapun. Makin lama makin meningkat.
Dari 20 naik 50 ... kemudian 100 .... 200. Dan kini, sehari aku dapat hampir 500 UV. 
Dan setakat hari ini aku cuma boleh maintain 400++UV sehari.
Alhamdulillah. Tak segempak UV blog korang. Aku tahu belog korang lagi-lagi gempak da boom korangnye UV kan?? Walau tak seberapa UV aku, tapi cukup best, ada juga yang sudi baca blog picisan dan kedaung aku neh! Thanks korang ;=)


 Cuma hari Sabtu atau Ahad ... UV aku turun jadi 300++
Itu yang aku nak usahakan maintain je. Untuk tempoh 2 bulan nie, aku target untuk maintain UV 500 sehari. 500 atau lebihlah kalau dapat. Sekarang nie kalau dapat 500 pun, sekali dalam seminggu. Ikut nasiblah. Dan ikut berapa kerap aku dapat update! Lepastu usaha lagi baik dapat sampai 1,000 UV sehari. Agak-agak bleh ke?? Man jadda wa jadda lah yek??

UV yang tak seberapa dan perlukan usaha lagi gigih !!



Dan kerana itu, aku skang nie amat tergila-gilakan smartphone!
Agar aku boleh blogging merata-rata tempat dan di mana-mana aja!!
Terutama blogging dalam kereta masa si teman drive .... time nie berlambak idea. 
Bila sampai rumah idea pun entah ke mana. Hampehkan???




#harap-harap usaha berbuahkan hasil. man jadda wa jadda!! time dapat CPUV, rajin-rajin update belog. Ini adalah tips untuk CPUV bertahan lama.








CK : Sonok jadi blogger neh!!

12 comments:

  1. gila byk..sy xsmpi 300 pun.. hehe.. tahniah kak!! kipidap!!

    ReplyDelete
  2. @MizzTina hahahah tapi belog awak lg femes dr belog akak tahu...keh keh keh. thanks dear

    ReplyDelete
  3. seronok ye dpt uv byk2.. ha semoga berjaya maintain kan ia ye.. (^_~)

    ReplyDelete
  4. alami masalah yg sama jugak...tahniah diucapkan..teruskan usaha..

    ReplyDelete
  5. Congrats.

    Blog aku satu hari paling ramai pun 40 orang kut. penah dpt UV 12 aje .. sedih sedih..

    ReplyDelete
  6. @Nisah Idham Tq kak....In Shaa Allah moga2 leh maintain dah bertambah UV nie

    ReplyDelete
  7. @wantie hahaha giler pun byk camnie kan? ini biasa2 jer...klu gie blog Fatin LIyana lagi banyak tau

    ReplyDelete
  8. @Mizz Coki hahahha time kasih, jgn sedih. usaha lagie

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!