Tuesday, January 22, 2013

TAK LEPAS DENGAN BLOG!

Assalamualaikum ....




Hye ... u'olls!



Aku kadang-kadang kena tazkirah dengan si teman. Dia cakap aku nie giler blog. Pergi mana-mana tak lepas dengan camera dan amek gambar. Dan manjang nak ada lappy dan broadband. Dia ada masanya komplen, "saya tengok awak nie kalau dapat lappy diam je .... tak lepas dengan belog! Senang je nak bagi awak duduk diam. Bagi lappy satu dengan broadbandkan??". Okeh itu aku. Kau kena terima sayang!!


Kehidupan aku setakat hari ini selain Dia Yang Maha Kuasa .... aku cuma ada mak ayah, abang & adik2 yang dah ada family dan sibuk dengan family sendiri, si teman dan beberapa kerat bff! Itu je aku ada. Kemudian aku upkan kehidupan aku dengan mempunyai sebuah belog. Untuk aku share perasaan, pengalaman dan cerita aku dekat sini. Walaupun cerita biasa-biasa, kadang ia buat aku terlepas dari tekanan hidup yg macam-macam.


Sebab tu lah till now, aku sentiasa inginkan smartphone ... supaya aku boleh blogging kat mana-mana. Aku dah request dengan si teman kalau dia nak aku ikut pi meeting siang malam pun aku sanggup asalkan ada smartphone suatu hari nanti. And he promise ... on day dia akan belikan. Tapi kena sharelah. Tak kisah, janji ada. Share pun sharelah. Dia tak nak aku bosan menunggu dia meeting yang tak kira masa siang dan malam.


Macam semalam, bila dia kata ajak balik dari office, mesti aku cakap, "sat ... nak siapkan satu entry!". Dia pun tunggulah aku. Walaupun dia mengomel, tapi Alhamdulillah ... dia sangat rajin ambil gambar untuk aku. Apa-apa yang dia rasa gambar tu menarik atau join mana-mana event dia akan bagi gambar dekat aku. Supaya aku boleh masukkan dalam belog. Hakikatnya dulu, dia tak suka langsung aku jadi blogger. Malah dulu, aku saban masa kena perli. Aku sabar je lah that time. Aku yakin, suatu masa dia akan terima juga minat aku untuk menulis di blog kedaung nie.


Alhamdulillah, dia dah boleh terima aku ada blog dan suka menulis ... walaupun penerimaan dia belum lagi 100% sempurna. Tapi, at least dia menerima dan turut menjadi penyumbang bagi sesetengah entry dalam nie.


Aku pernah ada cita-cita nak jadi penulis buku dulu .... masa sekolah-sekolah, tapi tak kesampaian ... maybe kurang rajin kot berusaha. Sekarang nie, dapat menulis belog pun dah cukup walau tak sebagus orang lain. Sekurang-kurangnya aku tetap mampu menulis. 


Aku akan terus berblogging selagi mampu. In Shaa Allah [sumber ; abang google]


Kesabaran aku berblog, memang ada hasil. Dan aku suka apa yang aku buat sekarang. Walaupun member-member office cakap ... blogger nie masa dia habis dekat blog saja. Takda benda lain nak buat. Bagi aku itu lebih baik, daripada masa kau habis dengan jaga tepi kain orang! Sedangkan kain sendirik koyak kau tak sedar.







CK : Jadual aku penuh hari nie. Sendat rasanya!!

4 comments:

  1. sm kak..dl zaidi xsuke sy ada blog.. semua nk citer kt blog.. skang dia dh blh terima.. tp klu sy asek snap gmbr je, dia mmg xsuke.. erkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. amek gambar dh wajib klu jadi blogger...hehehehhe

      Delete
  2. hahaha... tu la. akak ni sampai anak akak tulis dalam buku kerja dia.

    Hobi ibu saya mengambil gambar. kahhhhh
    sebab asyik tengok akak klik kalk je memanjang

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha oklah kak....anak akk pun tahu hobi akak. senang dia faham nanti

      Delete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!