Tuesday, January 29, 2013

KERANAMU MEE MAGGI!

Assalamualaikum ...




Hye ... u'olls!


Aku nie bukanlah peminat tegar mee maggi. Eh, maksud aku mee segera! Maggi tu brandkan .... ada gak mee segera lain cam mamee, indomie, adabi (tak sedap) dll la. Aku hanya makan mee segera bila aku benar-benar teringin, baru aku makan. Ataupun bila kat rumah dah takde stok bahan mentah untuk dimasak, maka pilihan terakhir adalah mee maggi.



Macam weekend last week, aku laparlah sangat. Pastu mende ape pun takde dalam fridge nak masak. Sekali nampak mee maggi yang si teman belikan. Okeh, bolehlah ... dapat juga hilang lapar. Time lapar, kat dia pun aku dah tak hengat. Masak je maggi aku terus makan. So, takdelah aku nak sms aku belasah maggi ke hape.


Maggi kari ayam!! Slurrrrpppppppp

Sekali dapat makan maggi sedap jugak rupanya! Sorang-sorang pun boleh layan. Terlupa sat dekat bakal laki ha ha ha. Makan ... punya makan ... dah terkenyang! Actually aku ada masalah sket bila makan maggi nie. Sebungkus memang tak boleh habis. Jarang sangat aku dapat habiskan sebungkus maggi ... kena share. Kalau dapat habis kena layan pelan-pelan, sejam baru habis.

Maggi kari yang tak habis. Cik tong yang makan lepas tu ....


Lepas layan mee segera, siap snap bagai. Petang tu ... si teman datang amek camera. Pinjam. Dia sibuk nak ambil gambar berkampung dekat rumah dia. Okeh, aku pun kasi pinjam. Tapi lupa plak aku nak cerita pasai aku dah makan maggi pagi tadi .... sebab masa jumpa dengan dia aku cakap, aku lapar ... konon tak makan pape. Walhal aku lupa aku dah melantak separuh mangkuk maggi!


Tup tup tengah malam ... aku sedap-sedap tidoq, ttreeet ttreeeet sms masuk, "dalam kamera ada gambar maggi. makan bila?". Adeeeh lupa nak cakap la plak!! Biasalah, aku nie kadang lupa nak punch card kat dia. Kalau dia tak punch card dekat aku, sure aku dah bebel-bebel satu alam.



Kenalah menjawab sebelum aku dapat tidur dengan tenang! keh keh keh .... keranamu mee maggi, dapat sms masa tengah nak mimpi dah .... hu hu hu!!




CK : Syoknye berada diperbatasan!!

1 comment:

  1. aduhai, lain kali bfore makan megi punch awal-awal ye dik.. hehe

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!