Friday, June 17, 2011

"Hati Senang Kot Sekarang Nie ...."

Assalamualaikum ...

Jumaat! Penghulu segala hari. Cepat betul masa berlalu sekarang nie. Terasa amat sekejap. Saya baru melabuhkan punggung kat kerusi di worksation sendiri. Dengan harapan dan doa semoga hari ini lebih baik dari semalam dan sebelumnya! Saya CERIA!! Kata-kata positif untuk pagi ini

Tadi semasa sampai di lobi office saya naik satu lif dengan seorang pegawai. Senyum-senyum dia ngan saya. Dia rajin benar menegur saya ... ada sahaja cakap2 dia ingin mengusik. Saya cuma senyum ajelah. Biasalah ... orang berbudi kita berbahasa ye tak? Takkan nak buat muka masam pagi-pagi, nanti rezeki menjauh mak cakap!

Sebelum sampai ke aras pejabat saya ... sempatlah dia ngan saya beramah mesra ... 

Pegawai : "Tinggal mana?" ....

Saya : "Saya tinggal Putrajaya ... kadang2 ulang alik ke bandar XYZ!"
Pegawai : "Banyaknye rumah awak ...."

Saya : "Bukan rumah saya ... rumah abang! Sebelum nie saya memang tinggal dengan dia."

Setingkat lagi sebelum sampai ke aras saya ...

Pegawai : "Makin ...nie lah ...(sambil tangan dia membuat gaya muka saya dah tembam!)"

Saya : "Ermmmm biasalah ...."

Pegawai : "Hati senang kot sekarang nie!"

Pintu lift terbuka dan saya mula melangkah keluar. Sebelum tu sempat lagi berpaling kepada pegawai berkenaan ....

Saya : "Biasalah tu ... senanglah jugak! ... he he he!"


Sambil jalan saya senyum2 je ... Hancur la azam saya nak kurus! Semua tegur saya dah tembam. Peliklah ... makan tak adalah sangat pun. Takpelah ... asal diri nie sihat oklah. Bab senang hati tu ... yelah senang hatilah jugak. Alhamdulillah. 

Saya tahu ramai orang pandang saya nie memang happy go lucky! Itu yang orang pandang. Hati di dalam siapa yang tahu.


CK : Kebahagiaan hati itu penting ... belajarlah membahagiakan hati sendiri!

7 comments:

  1. betul tu..asal kita sihat..kurus tak semestinya baguskan..hehee

    ReplyDelete
  2. sedih xperlu tunjuk..kang org kt kite mntak simpati..sy selalu mcm tu...buat2 epi wlupun hakikatnya x..

    ReplyDelete
  3. hahahahah...memang ko tembam.. jom p gym takpun p jogging... hahahahah

    ReplyDelete
  4. hehe.
    takpe.
    janji ada orang suka.
    ;)

    ReplyDelete
  5. CK ceria je, tu yang tembam agaknya, heee, janji sihat. :)

    ReplyDelete
  6. Puan Sue > hu hu dah puan kan awak .. ttp tetap akk nk turun gak berat nie ... x leh lari laju lew

    Tina > kena ckp happy ..insya-Allah akan happy

    June > ye aku tahu dah bam bam ... hahhaha

    Fyna > suke ramai eh ... hahahah

    IEB > hahahah comel gak .. tp sikit je leee

    KAMI > mestu tunjuk ceria ... baru hidup bermakna ...heeeeeeeeeee

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!