Sunday, June 12, 2011

Maaf Sebab Saya Menjakun! Tak Kenal Pun Dia Siapa ....

Assalamualaikum...

Pastinya malam nie kebanyakan orang layan sampai habis Konsert Akhir Akademi Fantasia 9 yang diadakan secara langsung dari Dataran Putrajaya Presint 3, Putrajaya. *Kecoh sekejap sebab konsert ini diadakan di hadapan Masjid Sultan Mizan a.k.a Masjid Besi ... tapi lepas tu semua diam-diam, rasanya lebih ramai yang layan*. Saya tak layan pun sangat pun, tengok masa Amy Search dah nyanyi je *rupanya ramai jugak orang  datang walaupun ada yg bising2 nak boikot!*.

Saya asyik layan drama dari satu channel ke satu channel. Memang fanatik giler dengan drama Melayu! Dan penyakit ini berjangkit dengan anak ke-2 abang saya. Sama-sama suka layan drama Melayu. Bukan nak cerita pasal drama Melayu ... tapi nak cerita pasal Akademi Fantasia Musim 9 nie, jujurnya saya tak pernah pun tengok segala konsert mereka atau diari mereka sekali pun. So, memang saya tak kenal langsung siapa Hazama dan Lena.

Itupun tahu sebut nama bila kawan mesra saya yang tagged wall post tadi. Siap bagi lagu! Thanks dear ... "tapi aku minta maaf kat kau sebab memang aku tak layan AF. Kalau kau bercerita memang aku menjakun awal-awal lagi. Maaf juga aku tak kenal pun mereka sapa!" Dia bagi lagu Hazama yang tajuk Cinta Teragung dan lagu Lena, Sisa Kisah Kita. Okeh ... saya tak pernah dengar kedua2 lagu nie. Menjakun sekali lagi ... heeeeeeeee

Dulu saya layan AF masa musim yang pertama je ... itupun sebab tinggal sama ngan Abang dan SIL saya suka sangat layan AF nie. So, saya tumpang layan celup-celup. Asal commercial break je terus saya tukar channel. Layan pun cam terpaksa lah! Masa tu muda remaja lagi. Tak mau ketinggalan kononnya bila kawan-kawan office cerita. Lepas tu musim kedua dan seterusnya memang tak layan dah. Tengok celup2 camtu je. 

So, kalau orang tanya pasal penyanyi baru ... memang agak kurang pengetahuan di situ! heeeeeeeeee. Tapi tanya pelakon baru tahu jugalah sikit-sikit.

Dah 11:30 malam . Time skang nie, drama Melayu semua dah habis. Yang ada pun program bukan-bukan. Terpaksa la layan AF nie jugak. Nasib baik bila tukar 104, Amy Search yang nyanyi. Best la!! Saya memang suka dia dari zaman sekolah lagi. Lagu Search semua best-best hokey. Kalau tanya lagu penyanyi sekarang nie ... erghhhhh *sambil garu-garu kepala* ... heeeeeeeeeee SAYA TAK TAHU!

Pak Nil dah nak umum siapa juara AF9 .... tunggu jelah. Jap lagi pun dah nak ion baju. Pastu dah nak tido. Anggaplah AF9 nie sebagai penutup malam saya. Principal Amy Search nie pakai jubah dah lawa dah ... tapi agak kureng sebab pakai seluar ketat. 

Walaupun tak pernah layah AF9, tapi saya dapat tahu keputusannya. Hebatkan .... he he he!! Jom tengok sapa yang monang eeeeh!!



JUARA - HAZAMA (Menang wang tunai - RM200,000.00)
NAIB JUARA - LENA (Menang wang tunai - RM50,000.00)
 Tempat Ketiga - FINA (Menang wang tunai - RM20,000.00)
Tempat Keempat - AZRE (betul ke nama dia nie, dengar2 camtu je Pak Nil cakap)




CK : Nasib baik AF nie dah last .... Alhamdulillah! Dah 9 tahun upernya AF nie ...

4 comments:

  1. tak penah layan AF n xamek tau pon . ngeh3

    ReplyDelete
  2. Semua pemenang tu dah di jangka pun. Kaka :D

    Btw, sebutan dah betul dah ejaan je salah. Azri. Ni Shag tahu pun sebab tengok iklan AF :P

    ReplyDelete
  3. tak pernah follow mana2 AF...hahaha.. kdg2 tau pasal artis pun sebab duk serumah dgn wartawan hiburan..bergossip gak la..hehe

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!