Saturday, June 25, 2011

Hati Aku Kadang-Kadang Macam Agar-Agar ....

Assalamualaikum ...

Salam good people! Have a nice weekend ... bangun awal terus blogwalking. Kejap lagi nak pergi office kejap, lepas tu tengahari nak pergi kenduri kahwin kat Paroi, NS. Hati masih happy macam ada rama-rama kecil tengah terbang dalam perut dengan kemenangan SEPAH sebagai juara Maharaja Lawak malam tadi. Masih teringat lawak-lawak mereka .... "manisnya kurma itu ...." heeeeee

Tengah buka semua blog yang saya nak BW ... ada pulak belog yang pasang lagu buat hati nie terus rasa lembik macam agar-agar! Saya nie kadang-kadang sensitif juga. Duduk sorang-sorang teringat lagu-lagu yang jadi kenangan pun boleh bergenang airmata tiba-tiba. Orang lain kalau nampak saya nie macam garang benor ... cam serius habis "tapi comel" .... tapi ada masanya hati macam agar-agar bak kata Incik Babah .... "nampak keras kat luar, tapi lembut di dalam!".

Lagu Afgan "Dalam Mihrab Cinta" memang buat hati nie tersentuh jer pagi-pagi yang dingin. Syahdu tiba-tiba. 

Demi cinta ku pergi
Tinggalkanmu relakanmu
Untuk cinta tak pernah
Ku sesali saat ini
Ku alami ku lewati

Suatu saat ku kan kembali
Sungguh sebelum aku mati
Dalam mihrab cinta ku berdoa semoga

Suatu hari kau kan mengerti
Siapa yang paling mencintai
Dalam mihrab cinta ku berdoa kepadaNYA

Karena cinta ku ikhlaskan
Segalanya kepadaNya



Untuk cinta tak pernah
Ku sesali saat ini
Ku alami ku lewati

Suatu saat ku kan kembali
Sungguh sebelum aku mati
Dalam mihrab cinta ku berdoa semoga

Suatu hari kau kan mengerti
Siapa yang paling mencintai
Dalam mihrab cinta ku berdoa kepadaNYA semoga semoga ...

Rupanya baru saya tahu AFGAN nie ada banyak lagu-lagu yang best dan menarik untuk didengar. Lagu yang menyentuh hati kecil nie ... huk huk huk. Terima kasih kepada Si BLOGGER INI yang sudi letak lagu yang menarik untuk di dengar kat belog dia. Korang boleh terjah belog dia kasi support dan up traffic dia ya!! Nama blogger ni Pieka ... belog dia simple jer!

Kalau letak lagu-lagu macam ini takdalah sakit telinga saya setiap kali nak bw! Ini kalau letak lagu-lagu yang ntah pape ... hingaq bingaq bak kata oghang Kedah ... baik tekan button pangkah cepat-cepat. Satgi mood nak blogwalking pun down je tiba-tiba.



Kata-kata law of attraction khas untuk pembaca belog ini ... "Sebaik-baiknya syukur dan sabar perlu seiring. Syukur adalah hasil daripada kesabaran. Orang yang sentiasa bersabar, besar kemungkinan memiliki tahap kesyukuran setanding!".



CK : Asak celik mata jer perut mula minta di isi ... alahai ....

2 comments:

  1. manisnya kurma itu?hahaha..ok nak terjah jap blog tu

    ReplyDelete
  2. Cik kamoo,
    Tul tu...memula berblogmsred letak lagu yg fast n rancak terus kene tegur...bising lah! Hahaaaa

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!