Tuesday, February 7, 2012

ESOK KERJA!

Assalamualaikum ...





Esok dah mula kerja setelah berhari-hari cuti! Harap heavenlah esok dekat office. Bila berhari-hari cuti, kepala tenang je sebab tak payah fikir pasal kerja. Sepanjang cuti asyik pasal nak masak apa dan nak makan apa? Memang mood membesarkan badan. 




Akhirnya hari nie, aku ambil keputusan untuk berpuasa. Rehatkan perut aku yang comel nie. Dan time berbuka tadi aku buat pisang goreng tanduk! Sebut pasal pisang tanduk nie, aku memang bengang dekat penjual pisang nie .... dekat seminggu lebih baru pisang tu masak dan baru boleh goreng! Aku asyik pandang ... pandang ... pandang, akhirnya hari nie baru boleh makan. Itu pun dah nak membusuk dah separuh. Rezeki aku cuma separuh je! Alhamdulillah ...




Tak cun pisang goreng aku tapi bolehlah makan. Nasib baik ada rasa manis-manis juga dan rangup! nyum nyum!




Lepas buka puasa dengan goreng pisang tanduk, barulah dok sibuk masak kuah tomyam. Teringin nak makan bihun tomyam plak. Malangnya bahan tak berapa cukup lengkap, ah bedal ajelah janji boleh rasa kuah tomyam. 2-3 hari nie dah 2 kali aku masak tomyam. So, dinner aku tadi adalah bihun tomyam. Makan sambil layan Buletin Utama dan Vanilla Coklat. Aku suka Amir dan Zara! So cute ...




Bihun tomyam putih! Pedas dan masam semua ada, cuma takda sotong dan udang je! Layan juga.





Esok dah kerja, so takdalah nak masak sampai 3 kali sehari lagi. Nampak gayanya bila weekdays, masak sehari sekali ajelah. Masak untuk breakfast je ... dinner tak payah sebab selalu balik lambat dan dah penat time tu. Mandi and rehat lagi baik kot dari fikir hal makan. he he he!



Okeylah, aku nak sambung layan Vanilla Coklat! Untuk korang, esok bangun awal ye ... semangat sikit pergi kerja dan jangan lupa doakan semoga segala kerja kita esok dipermudahkan oleh Allah Ta'ala!










CK : Teman serumah baru balik dari kampung, siap bawa balik ikan kembung rebus yang aku pesan. Esok lusa bolehlah buat laksa kedah! yeeee

4 comments:

  1. as.salam CK

    sedap nampak goreng pisang tu....huhuhu semenjak kena kolesterol paraas boader nov lepas. terus tak makan benda bergoreng. huhuhuhu teringin nak pekena plak pisang goreng.


    harap2 paaras kolesterol dah turun ler semenjak jaga pemakanan dan berrenang nie. Amin.

    ReplyDelete
  2. rasa sekejap jek cuti eh.. mcm x puas lar.. ehhehe..

    citer vanilla coklat td sweet gilerrr! melting oh~

    ReplyDelete
  3. @Telor Power La kesiannya, moga awak cepat la baik...tutnla kolestrol tu. Takpa...berpantang la dulu

    ReplyDelete
  4. @Cik Bambam rasa cm sekejap tp sebenarnya dah lama...hehehe bestkan citer tu

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!