Monday, February 13, 2012

LAKSA KEDAH! YEEEEE

Assalamualaikum ...







Semalam aku lepaskan rasa mengidam! Sebelum pergi kerja, aku buatkan laksa! Cuma rasa dia kurang sedap sebab ikan kembung yang mak bekalkan dari kampung sudah habis kemanisan. Salah aku sebab biarkan ikan tu 2 hari dalam fridge!


Itu ajelah aku nak habaq pun! Layan gambar ... rasa tak kaw kaw sangat lah, tapi habis juga seperiuk dibalun aku, adik bongsu and family adik sulung aku.



 Close up!


Semangkuk laksa kedah! Lepas nie kena ulang buat lagi ... mau cari ikan yang fresh!!




Semalam juga, aku tunggu nak makan laksa dengan Si MB. Siap aku buat bekal pi office kot petang dapat makan sesama. Tapi, janji nak balik dari kampung kul 4pm, sudahnya 6.15pm baru sampai Putrajaya. Hilang mood aku. Masing-masing marah dan hilang mood then buat haluan sendiri!




Tapi dalam mood diam semalam, dia bekalkan aku masak lemak cili api dari  kampung yang sodap! Pedas giler! Mak dia kot yang masak .... he he he! Aku pula just bagi laksa kedah tanpa makan sama-sama. Padan muke masing-masing!








CK : Sekarang nie banyak betul kerja aku. ermmmm sabar eh wahai diri!

4 comments:

  1. lepas ni buat laksa johor dan laksa srwk...terbaek CK

    ReplyDelete
  2. like laksa...
    akak napelah org nogori msk lemak cili api btl2 berapi kan...pedas giler..azie kdg tk thn perut :D

    ReplyDelete
  3. wah! sedapnya...
    lama dah akak tak makan laksa..

    ReplyDelete
  4. tuan empunya blog org utara ka?alahaii cheq suka org utara.sebabnya org utara nie mempunyai sikap "setia kawan".fahz pernah stay kat aloq staq 5year.kawan2 kat sana tak pernah membezakan kami org luar or org senegeri.sikap setia kawan depa sampai kemati.InsyaAllah.tapi itu pandangan fahz.org len fahz tak tau na. :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!