Saturday, February 18, 2012

KARNIVAL BELIA NEGERI SEMBILAN

Assalamualaikum ...






Hari nie, hari poya-poya! Relaxkan kepala, cuma kaki je tak dapat relax. Dok gatai kaki nak pi jalan-jalan. Haish, kaki nie tak mau dok rumah pulak. Patut weekend dok umah je, tengok tv, kemas umah, baring ... relax. Ini dak, aku rela layan kegatalan kaki aku nak pi jenjalan. Okeh, meh jalan-jalan ye kaki! 




Tengahari, pi program gotong royong kat area Pedas Negeri Sembilan. So, dapatlah lunch dengan Khairy Jamaluddin aka KJ, tapi bukan dok semeja pun. Meja dia belakang meja aku. Okeh, dapat la tengok muka dia dekat ntah kali ke berapa ntah! Lunch dia punyalah sodap. Makan daging masak lomak cili api dengan sembilang sambal. Pedas kenmain. Sedap punya pasal den lupokan ajo bab pedas tu. Berpeluh hidung makan.




Lepas lunch terus pergi Seremban, mula ingat nak pekena cendol dekat Shariff Cendol. Tapi pergi jumpa kawan si MB dulu. Time tu perut masih kenyang. Punyalah lama lepak dekat kedai kawan si MB nie, siap makan maggi goreng bagai. Lepas berborak semua, gerak ke Seremban terus pergi ke Karnival Hari Beli Negeri Sembilan. Karnival nie sampai esok je ye, 19 Februari 2012! Kira ada sehari je lagi. 




Jom layan gambar yang aku sempat ambil. Penat juga jalan, tak menarik sangat ... orang pun tak ramai. Maybe sebab hujan kot. Aku selamba je jalan dalam hujan cam kalis air je rupa aku nie. Kalau pergi pagi mesti lagi best aku rasa. Malas bebel .... meh layan gambar ye!






Booth yang menarik minat kami. Booth Jabatan Pertanian Negeri Sembilan.


Abang nie baik je bagi penerangan pasal jenis baja. Nak beli pun, kat rumah takde pokok yang ditanam.


Jenis baja!


Rock melon! Sedap je nampak.


Jambu tanpa biji. 


Gerai makan! Kalau penat jalan boleh makan dan minum di sini. Macam-macam ada!

Hujan sebab abang nie nyanyi ke??


 Apa nie??


 Contoh khemah pengakap!

 Adik nie try merempit dengan motor comel!


Ada gambar lagi, gambar bunga. Nanti aku upload. Nak layan cerekarama Jujur Aku Dayus, lakonan Beto Kusyairy, Nora Danish, Irma Hasmie dan ramai lagi. Tak sangka suami dia ada perempuan lain. Lepas koma je, konon berubah. Rupanya dah ada bunga baru! Buat-buat lupa isteri. Marah isteri panggil dia sayang. Cekik kang!! Ergh .... cam hampeh je kan! Geram nie. Takpe, kita tengok apa kesudahan cerita nie.









CK : Lepas karnival terus nak pi layan cendol, sekali Shariff Cendol tutup daaaaa!

2 comments:

  1. mcm best je...lupe lak arini ade karnival...esk klu free nk gi gak la...smpai kol bape ek esk??tkut tak sempat je...

    ReplyDelete
  2. hahaha caption yg sempoi "hujan disebabkan abg nie nyani ker"

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!