Monday, February 6, 2012

KEMALANGAN JALANRAYA DI CYBERJAYA/PUTRAJAYA

Assalamualaikum ...






Tengahari tadi aku pergi majlis kahwin dekat Kampung Seri Kendong, Kota Negeri Sembilan. Balik dari kenduri singgah bandar Seremban untuk makan cendol dekat Shariff's Cendol. Bukan nak cakaplah, cendol kat sini lebih sedap dari cendol Leman Dawi tu. Entry pasal 2-2 cendol nie aku akan buat nanti ye. Entry nie nak cerita pasal lain.



Dah selesai kenyangkan perut dengan cendol, aku dan MB bergerak balik. Drive pun macam lenggang kangkung je. Memang relaks. Bila dah masuk ke jalan Pintasan ke Dengkil, Putrajaya/Cyberjaya ada satu kemalangan. Baik punya kemalangan sampai terbaliklah kereta tu. Aku rasa maybe sebab hujan dan kelajuan kenderaan berkenaan. Cuma yang pelik, satu kenderaan di laluan ke Putrajaya dan satu laluan ke Dengkil. 




Teksi nie remuk di bahagian hadapan. Dan keadaan kenderaan adalah menghala ke Dengkil. Korang tengok, pokok pun tumbang, kena langgar kot. Masa nie, jalan basah sebab baru sudah hujan. Bab teksi-teksi yang melalui jalan nie, bukan aku nak cakaplah. Dorang nie drive memang laju giler, lepas tu sangat-sangat kurang etika.


Kebanyakan pemandu teksi yang ke KLIA tu memandu memang macam jalan tu dia yang punya tapi bukan semua pemandu teksi camtu! Ada juga yang beretika tapi tak ramai! Dia punya laju .... berdesuuuup. Belum masuk bab memotong lain, ikut suka je! Aku boleh dikatakan selalu lalu jalan nie, rasa tension dengan dorang nie. Cuma doa ajelah, agar tak jadi benda-benda buruk.



Ini keadaan kereta yang terbalik. Dah mengiring dah pun. Ini jalan menghala ke Putrajaya. Polis, orang ramai, orang towing semua ada. Dok ambil gambar dan geng towing plak dok "buat bisnes" la ... apa lagi kan?



Adus kesian!

Aku tak pasti status pemandu kereta nie, selamat ke tidak? Harap-harap selamatlah hendaknya. Sebab tak nampak pun ambulan... he he he




Penonton tepi jalan. Biasalah, kalau ada kemalangan je mesti ada penonton kan .... pastu jalan pun jadi sesak! Kesian polis pulak nak kena jaga lalu lintas. Nasib baik kemalangan tadi, tak jammed pun. Mungkin jauh dari orang ramai lalu lalang kot. Kesudahan kemalangan nie, aku pun tak pasti mcm mana. Harap-harap pemandu dan penumpang selamat hendaknya!




Meh sini, aku nak pesan sikit .... sekarang nie musim hujan, asal petang je hujan. Jadi silalah memandu dengan berhati-hati. Tak perlu drive laju-laju, apa yang nak dikejar sangatkan! Ingat orang yang tersayang! Hati-hati ya semua!






Mood nak tulis pepanjang nan hado. Aku nak tengok Perlawanan Kelayakan Olimpik London 2012 - Bahrain vs Malaysia. Sekarang ini, Bahrain mendahului Malaysia dengan 1-0! Come on lah Harimau Muda! Please, kasi monang bleh??







CK : Balik makan kenduri, malam makan lagi ... tomyam ayam!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!