Wednesday, February 8, 2012

FERI TERAKHIR

Assalamualaikum ...





Aku tengah layan skrin di TV9, drama Feri Terakhir lakonan Azad Jasmin sebagai Ayem dan Eira Syazira sebagai Ecah, Wan Maimunah pastu pelakon-pelakon lain yang jugak hebat. Walau aku tengok dah pertengahan jalan dah, tapi cerita dia sedihlah sangat. Yang best drama nie ... loghat utara dia la. Penang mai!


Kisah Ayem yang cacat berkawan baik dengan Ecah. Ayem luahkan rasa kasih dan sayang dia pada Ecah. Namun, cinta dan sayang dia ditolak. Alasannya, Ayem cacat!


Part sedih bila Ayem cakap kat Ecah masa pergi minta maaf dekat rumah Ecah, bila Ayem cakap, "Ayem sedar ayem cacat, Ayem tak sama macam orang lain, tapi hati Ayem sama macam orang lain untuk mencintai". Lebih kurang camtu la kot maksud ayat dia. Aku pun tak ingat sebijik sebijik apa yang dia cakap.


Aku suka Azad berlakon cacat, kira bagus jugalah watak cacat yang dia bawa. Kalau Eira nie, tak yah cakaplah, aku memang suka lakonan dia. Menjadi sokmo!



Okeylah, aku nak sambung tengok kesudahan drama nie .... 





CK : Nangis la...

2 comments:

  1. serius, macam pernah tengok drama ni (jalan cerita sebijik) kat tv3 dulu.

    tak ingat pelakon kecuali heroin kedua dimainkan lisdawati dulu. tang kuih seri muka tu pun sama. remake ke apa?

    ReplyDelete
  2. tak tengok pun cerita ni... ada gak dengar kat radio pasal cerita ni!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!