Tuesday, December 7, 2010

Dah nama pun ANAK....


Dah nama pun anak
Apa yang dia nak semua mak ayah turutkan
Sebab sayang
Sebab kasih
Mak ayah sanggup buat apa sahaja
Demi anak

Tiada mak ayah di dunia ini
Yang ingin melihat anaknya susah
Tak ingin melihat anaknya derita

Nyamuk seekor pun tak beri digigitnya
Sayang bukan??

Tapi anak....
Sanggupkah beri kasih sayang pada mak ayah begitu
Bila telah dewasa dan punya kehidupan sendiri??

Mampukah kita menjaga mereka dengan penuh kasih & sayang
Bagai menatang minyak yang penuh
Sepertimana mereka melakukan perkara yg sama buat kita dulu??


~aku menulis bukan krn nama, tp ini tulisan aku - cik kamoo~



p/s : Jatuh saya...bangun saya...sedih saya...jua gembira saya...merekalah segalanya!! Tapi saya masih tidak sempurna memberi kasih sayang sehebat mereka....

3 comments:

  1. manusia itu sendiri bermksud pelupe...
    anak2 pada zmn skang dan dahulu mmg berbeze...
    mungkin perubahan zaman mengubah cara pemikiran dorang..dalam kes cam nih..anak2 kene pandai bawk diri dan sentiasa beringat..or ibu bpa kene sentiasa mengingatkan..

    ReplyDelete
  2. Ironheart : ibu bapa kena didik anak dgn betul. dr kecil kena sentiasa rapat terutama time remaja. waktu2 genting jaga n didik anak adalah time remaja....'jiwa berontak' time2 nilah. Apapun manusia itu perlu ada ihsan dlm diri...bru dia akan kenang pd semua yg dah berjasa pd dia.

    miss lolly : sanggup...kdg2 tak terlayan..he he hge

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!