Friday, December 17, 2010

Jalan, Order dan Makan : Desa Pinggiran Putra, Putrajaya

Assalamualaikum...

Dah ada yg tido ker?? Uiks...jgn tidur lagi. Saya nk bawa korang semua jalan2 cari makan pagi2 buta camni...he he he....dah 1.30amkan! Mata pun dah lemau....tapi gigih juga nk buat entry jalan-jalan, order dan makan...

Petang tadi balik kerja lewat. So, mmg takda plan nk masak. Senang hati saya terima suggestion dr Incik Babah utk makan kt luar saja. Senangkan makan kt luar nie....order-tunggu-makan-balik!! Okay...saya nk bawa korang makan kt gerai makan yg berhadapan dengan Restoran Azu Maju (Kedai Makan Mamak) di Desa Pinggiran Putra yg berdekatan dengan pinggir Putrajaya. Sorry, gerai makan nie takda nama...sbb takde pun banner @ papan tanda yg kelihatan. Mungkin gerai dia amat biasa sgt kot...simple!! Sapa2 yg stay kat Putrajaya...Insya-allah tahu punyalah!! Kalau tak tahu jugak...sila tnya...nti saya habaq kt hangpa noooo.....

Secara puratanya...makanan mmg ok bagi saya dan kawan2 yg pernah saya bawa makan kt sini dorang kata SEDAP! Tapi mulut lain2kan....mungkin sy ckp sedap...korang kata kureeeeng....oooo lidah masing2lah bab nie....

Jom jenguk n jamu mata makanan apa yg saya dan Incik Babah hadap tadi....menu mlm memang utk tambah KG lagi sket....he he he

Burger Special + Cheese = RM3.90

Sate nie mmg sedap! Ini 1st time makan. Biasanya saya datang nk order, sate nie sllu jer abis....betul ckp tauke gerai sebelah yg wat Nasi Goreng USA....sate dia mmg sedap!!

Ini sup ekor : Best!! Cuma tak tahu kenapa mlm nie die letak byk lemak...oh!! sungguh not good

Nasi Goreng USA [Ini makanan ruji Incik Babah...asyik2 ini aje yg dia order]

Harga bagi Nasi Goreng USA-Sup Ekor-Limau Panas-Kopi panas = RM14.00
[Berbaloi tak harga mcm nie???]


Oklah mata saya dah ngantuk.....sambung esok plak ye!! Selamat menjamu mata ok...



CK : Kenyang tersandar...

3 comments:

  1. pagi2 dah tgk makanan kat belog akak..

    aduh...perut ku lapor...hehhehehe

    ReplyDelete
  2. YANIE : AKAK SAJA JERK NK BG YANIE TERLIUR...HE HE HE

    E.D.Y : LAPAR?? JOM MAKAN DULU....HIK HIK

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!